2013-09-27 00:34:04
Φωτογραφία για Κύπρος: Ζητούν αναστολή των μαθητικών κομίστρων
Η Επιτροπή Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής ζήτησε σήμερα ομόφωνα από το αρμόδιο Υπουργείο όπως προχωρήσει στην αναστολή του διατάγματος, για επιβολή κομίστρων για μαθητές στις σχολικές διαδρομές, μέχρις ότου ετοιμαστούν τα απαραίτητα στοιχεία, με στόχο τη διαφοροποίηση της προηγούμενης απόφασης της κυβέρνησης.

Όπως είναι γνωστό, με απόφαση της κυβέρνησης, η επιβολή του συγκεκριμένου μέτρου θα αρχίσει στις 2 Οκτωβρίου του 2013.

Τα μέλη της Επιτροπής Συγκοινωνιών κάνουν λόγο για ισοπεδωτική κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών, των συνταξιούχων και των υπόλοιπων ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού και καλούν το Υπουργείο Συγκοινωνιών να κάνει δεύτερες σκέψεις και να αναστείλει το μέτρο μέχρι το τέλος του χρόνου.

Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών Αντώνης Αντωνίου είπε ότι άκουσαν την κραυγή αγωνίας και τις διαμαρτυρίες από τις επηρεαζόμενες ευάλωτες ομάδες, για τις αυξήσεις και την κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών και ομόφωνα η Επιτροπή ζήτησε από το Υπουργείο Συγκοινωνιών να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη απόφαση, για κατάργηση της δωρεάν διακίνησης των μαθητών μέχρι τέλος του χρόνου.


Όπως είπε ο κ. Αντωνίου, η πρόταση αυτή βρίσκει θετικό το Υπουργείο Συγκοινωνιών, με τον Γενικό Διευθυντή του να αναφέρει πως κατανοεί την αγωνία και τις διαμαρτυρίες που υπάρχουν από πλευράς των επηρεαζόμενων, των συνταξιούχων και των μαθητών, γι' αυτό το λόγο το Υπουργείο του θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν, ώστε να υπάρχει μια δικαιότερη κατανομή του κόστους, για τη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών.

«Έχει αναφέρει», πρόσθεσε ο κ. Αντωνίου, «πως το Υπουργείο σύντομα θα προχωρήσει και θα καταργήσει το κόμιστρο για τη μεταφορά των μαθητών δημοτικού σχολείου σε περιφερειακά σχολεία, δηλαδή οι μαθητές των δημοτικών σχολείων που μεταφέρονται σε σχολεία, μετά από τη συμπλεγματοποίηση, δεν θα πληρώνουν τέλος. Ζητήσαμε αυτό να ισχύει και για τα Γυμνάσια και μας έχει πει πως το Υπουργείο θα το μελετήσει».

Είπε ακόμα πως σύμφωνα με τις υποδείξεις της Τρόικας, η δωρεάν διακίνηση θα πρέπει να καταργηθεί από 2014 και όχι από τώρα που λέει το διάταγμα, σημειώνοντας πως δύο με δυόμιση μήνες, που απομένουν μέχρι τη λήξη της σχολικής περιόδου για τις γιορτές, δεν θα είναι μεγάλο κόστος για την κυβέρνηση.

«Υπάρχει το κονδύλι στον προϋπολογισμό, άρα δεν θα επιβαρυνθεί με περισσότερα λεφτά το κράτος και είμαι σίγουρος ότι εντός των ημερών το Υπουργείο με διάταγμα του θα βελτιώσει την κατάσταση και θα υπάρξει μια θετική εξέλιξη, που θα ικανοποιεί όλους και τους μαθητές και τις άλλες ευάλωτες ομάδες πληθυσμού», συμπλήρωσε.

Συνέχισε λέγοντας ότι μέχρι του τέλος του χρόνου το κόστος για την κυβέρνηση είναι ελάχιστο και θα πρέπει να συνυπολογιστεί πως αν εφαρμοστούν αυτά τα μέτρα αρκετοί μαθητές, που διακινούντο έως τώρα με τα λεωφορεία και δωρεάν κόμιστρο, σίγουρα θα κάνουν κάποιες άλλες σκέψεις και το ποσοστό των μαθητών που θα διακινείται με αυτά από τώρα και στο εξής θα είναι πολύ μικρότερο.

Εξάλλου, πρόσθεσε πως στόχος όλων είναι να αγκαλιαστεί πρώτα το σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών από τους μαθητές, γιατί με αυτό τον τρόπο θα αγκαλιστεί και από τον υπόλοιπο κόσμο, για να προσθέσει πως οι αυριανοί χρήστες του οδικού δικτύου είναι οι ίδιοι οι μαθητές και αν από τώρα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιούν τα λεωφορεία τότε και στο μέλλον θα τα χρησιμοποιούν ως εργαζόμενοι.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης κάλεσε το Υπουργείο Συγκοινωνιών να μελετήσει τρόπους και να βρει αυτό το ποσό από άλλες πηγές, γιατί όπως εξήγησε, 'οι σχολικές διαδρομές δεν πρέπει να πειραχτούν, όπως και οι διαδρομές των συνταξιούχων και των ευάλωτων ομάδων, οι οποίες έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την οικονομική κρίση».

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής έκανε λόγο για «ισοπεδωτική κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών, των συνταξιούχων και των άλλων ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού», προσθέτοντας πως «η επίσπευση της εφαρμογής των συγκεκριμένων αυξήσεων από την 1η Ιουνίου του 2013 και όχι από την 1η Ιανουαρίου του 2014, όπως έχει συμφωνηθεί στο μνημόνιο, μας βρίσκει αντίθετους».

Όπως είπε, το ΑΚΕΛ κατανοεί την ανάγκη για αύξηση των εσόδων του κράτους και για αντιμετώπιση των πιεστικών αναγκών του, ωστόσο, πρόσθεσε ότι την ίδια στιγμή δεν κατανοεί το λόγο επίσπευσης της εφαρμογής τόσο των αυξήσεων, όσο και της κατάργησης της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών, των συνταξιούχων και των άλλων ευάλωτων ομάδων από την 1 Ιουνίου του 2013, αντί από την 1η Ιανουαρίου του 2014.

Συνέχισε λέγοντας πως ζητήθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο να γίνει στόχευση με βάση εισοδηματικά κριτήρια για τους συνταξιούχους, τους πολύτεκνους και τις ευάλωτες ομάδες γενικότερα.

«Είναι παράδοξο και παράλογο», ανέφερε, «να παρέχουμε δωρεάν σίτιση για 15 χιλιάδες άπορους μαθητές και την ίδια στιγμή να τους ζητούμε να πληρώσουν 200 ευρώ, για τη μεταφορά τους στα σχολεία. Να ανασταλεί η επιβολή του τέλους κομίστρου για τους μαθητές μέχρι το τέλος του χρόνου, ούτως ώστε να δοθεί η δυνατότητα συζήτησης και διαπραγμάτευσης με το Υπουργείο, για να βρούμε καλύτερους και πιο δίκαιους τρόπους, αναφορικά με την επιβολή κομίστρου».

Εξέφρασε την ελπίδα ότι θα βρει ανταπόκριση η πρόταση της Επιτροπής Συγκοινωνιών και θα έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν σε περισσότερο βάθος και να επιχειρήσουν τη στόχευση, που είναι μια γενικότερη απαίτηση ολόκληρης της κοινωνίας.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Γιώργος Προκοπίου είπε πως «από τα 10 εκατομμύρια που ήθελε η Τρόικα να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία δεν είναι μόνο από τις ευάλωτες ομάδες και τους μαθητές αλλά είναι και από τις άλλες διαδρομές, που θα πληρώνουν με αυξημένο κόμιστρο οι άλλοι πολίτες της Δημοκρατίας».

Ο βουλευτής του ΚΣ ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαΐδης ανέφερε με τη σειρά του πως «δεν μπορούμε να παίρνουμε πλέον αποφάσεις σε αυτό τον τόπο χωρίς τεκμηρίωση, χωρίς στοιχεία», συμπληρώνοντας πως «είναι σημαντικό το ότι υπάρχει αυτή η αναγνώριση εκ μέρους του Υπουργείου Συγκοινωνιών».

«Πρέπει να αναθεωρηθεί η προηγούμενη απόφαση και να ληφθεί μια πιο σωστή και ορθολογική απόφαση. Θεωρούμε ότι τέτοιου είδους αποφάσεις, που έχουν ευρύτερες διαστάσεις, πρέπει να ζυγίζονται πάρα πολύ προσεκτικά, δεν πρέπει να λαμβάνονται μονοδιάστατα, αλλά στη βάση αριθμητικών δεδομένων και μέσα από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση να ζυγίζεται και η κοινωνική διάσταση της απόφασης, αλλά και το μακροπρόθεσμο όφελος», κατάληξε ο κ. Νικολαΐδης.

alithia.com.cy
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΒΙΟΧΑΛΚΟ: Αίρονται
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
ΒΙΟΧΑΛΚΟ: Αίρονται
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ