2013-08-09 11:09:01
Φωτογραφία για Τα ηλιακά εγκαύματα δε θα πονούν πια;
Ερευνητές εντόπισαν πρόσφατα ένα τύπο μορίου στην επιδερμίδα, το οποίο και ευθύνεται κατά κύριο λόγο για τη δυσάρεστη εκείνη αίσθηση που έχουμε όταν καθόμαστε επί πολλή ώρα στον ήλιο.

Το μόριο έχει την ονομασία TRPV4 η επιτυχής "απενεργοποίησή" του θα σημάνει την αρχή του τέλους για το "κάψιμο" από τον ήλιο. Πιθανόν μάλιστα να εξολοθρεύσει και άλλες αιτίες που προκαλούν πόνο. Το ερώτημα αρχικά, ήταν γιατί το ηλιακό κάψιμο μας πονάει. Αν κατανοήσουμε το μηχανισμό αυτό, θα κατανοήσουμε καλύτερα και τον πόνο που τον συνοδεύει.

Οι επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Duke, κατέληξαν στα εξής: τα περισσότερα ηλιακά εγκαύματα προκαλούνται από την υπεριώδη ακτινοβολία Β (UVB).

Ως αντιστάθμισμα, η UVB ωφελεί το σώμα καθώς του επιτρέπει να συνθέσει τη βιταμίνη D. Μια ισχυρή όμως δόση ακτινοβολίας UVB μπορεί να καταστρέψει το DNA στα κύτταρα της επιδερμίδας, αυξάνοντας τις πιθανότητες καρκίνου
. Γι’ αυτό και το σώμα μας αναζητά προστασία, ωθώντας μας στη σκιά. Η ομάδα του Dr. Liedtke δημιούργησε γενετικά στο εργαστήριο, ποντίκια χωρίς κύτταρα TRPV4 στο δέρμα τους και εξέθεσε τα πίσω πόδια τους σε ακτίνες UVB. Το συγκεκριμένο σημείο του ποντικιού μοιάζει πολύ στο ανθρώπινο δέρμα. Τα μεταλλαγμένα ποντίκια παρουσίασαν μια αυξημένη ευαισθησία και βλάβες στους ιστούς τους, ενώ τα κανονικά ποντίκια παρουσίασαν υπερευαισθησία και κοκκίνισαν.

Στη συνέχεια οι επιστήμονες παρήγαγαν μια ουσία η οποία αναστέλλει τη λειτουργία του μορίου και τη χορήγησαν στα πίσω πόδια των φυσιολογικών ποντικών. Το αποτέλεσμα ήταν τα πειραματόζωα να παρουσιάσουν μεγάλη αντίσταση στην πρόκληση τόσο του πόνου όσο και της καταστροφής των ιστών του δέρματος. Δοκιμές σε ανθρώπους, έδειξαν αύξηση της ενεργοποίησης του μορίου TRPV4, μετά από έκθεση σε UVB ακτινοβολία. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences, ενώ τώρα οι ερευνητές ονειρεύονται αντηλιακά με αναστολείς TRPV4, για την αποφυγή των ηλιακών εγκαυμάτων.
πηγή