2013-05-29 00:25:04
Φωτογραφία για Από το τζίρο των 36 δισ. ευρώ της κρουαζιέρας στην Ευρώπη, η Ελλάδα απορροφά μόλις 600 εκατ. ευρώ
Από τα περίπου 36 δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανούνται σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας, η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο... 600 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων home-porting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα συνολικά 57 λιμάνια της χώρας. Αυτό ήταν το κεντρικό συμπέρασμα του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα.

Οι εκπρόσωποι των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο, της Carnival και της Royal Carribbean Crouises Ltd. που παρευρίσκονται στο Συνέδριο, συμφώνησαν ότι η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τις εταιρείες τους, ενώ τόνισαν ότι η χώρα χρειάζεται να προβεί σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις προκειμένου να αποκομίσει μέγιστα οφέλη από τη διεθνή κρουαζιέρα.

«Το περασμένο έτος η Carnival έφερε στην Ελλάδα συνολικά 2,8 εκατομμύρια επισκέπτες, κυρίως σε προορισμούς όπως η Κέρκυρα, το Κατάκολο, ο Πειραιάς, η Σαντορίνη και η Μύκονος. Είμαστε ωστόσο πεπεισμένοι ότι αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να είναι αρκετά υψηλότερος» είπε ο G. Israel, Α’ Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο.


Τόνισε επίσης ότι το μέλλον έχει να αποφέρει ακόμα περισσότερα οφέλη για την Ελλάδα στον τομέα της κρουαζιέρας, λόγω των ευεργετικών αποτελεσμάτων της άρσης του καμποτάζ, τα οποία θα αρχίσουν να φαίνονται σύντομα με το home porting κρουαζιερόπλοιων εκτός ευρωπαϊκής σημαίας.

Από την πλευρά του ο John Fox, Αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Κυβερνητικών Σχέσεων, ΗΠΑ & Ευρώπης της Royal Carribbean Crouises Ltd., η οποία μεταφέρει το μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στην Ελλάδα από κάθε άλλη ανταγωνίστρια εταιρεία, συμφώνησε με την άποψη ότι η άρση του καμποτάζ είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και συμπλήρωσε πως προκειμένου η Ελλάδα να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα, πρέπει να προσπαθήσει να βελτιώσει ορισμένα εναπομείναντα θέματα. Είπε επίσης πως η χώρα θα μπορούσε να συνεργαστεί με όμορες αγορές της εγγύς περιοχής σε θέματα διαφήμισης και marketing.

Στο σύνολο η περιοχή της Αν. Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, αποτελεί τον ιδανικότερο προορισμό κρουαζιέρας στο κόσμο και πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα είναι ο μοναδικός ευρωπαϊκός κόμβος που μπορεί να προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων κρουαζιέρας που συνδυάζουν μικρές αποστάσεις μεταξύ των λιμανιών, κάτι το οποίο για την βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικό από οικονομικής άποψης λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων.

Η συνεχώς μεταβαλλόμενη υψηλή τιμή καυσίμων θεωρείται ως τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας σύμφωνα με τον R. Ashdown, Γεν. Γραμματέα της CLIA Europe, ο οποίος επίσης συμμετείχε στην συζήτηση. Ενώ συμπλήρωσε: «Η Ελλάδα είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας στην Ευρώπη, θέση την οποία μπορεί να βελτιώσει, εφόσον εισαγάγει πολιτικές και πρακτικές ελλιμενισμού, οι οποίες είναι στρατηγικά σχεδιασμένες με στόχο την αποσυμφόρηση των λιμένων και εφόσον επίσης γίνει περισσότερο ανταγωνιστική σε θέματα λιμενικών τελών».
newmoney.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ