2013-05-28 15:36:11
Φωτογραφία για Πανελλαδικές 2013: Πέφτουν οι Βάσεις 2013 μετά τα Αρχαία, Μαθηματικά
Συνεχίστηκαν τη Δευτέρα οι Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 με τα δύο βασικά μαθήματα των κατευθύνσεων: Αρχαία και Μαθηματικά.

Τόσο στα Αρχαία όσο και στα Μαθηματικά, οι μαθητές αντιμετώπισαν αρκετά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας.

Τα φετινά θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης κρίνονται σίγουρα δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Αρκετά υποερωτήματα είχαν περισσότερες από μία λύσεις. Αν κάποιος υποψήφιος επέλεγε τις έξυπνες και γρήγορες λύσεις τότε θα κέρδιζε σημαντικό χρόνο. Θα πρέπει όμως να γίνει ιδιαίτερη μνεία στο υποερώτημα Β3 του 2ου θέματος το οποίο αιφνιδίασε τους υποψήφιους διότι αυτό που είδαν σε πρώτη ανάγνωση ήταν μια πολυωνυμική εξίσωση 3ου βαθμού με μιγαδικούς συντελ εστές και μιγαδικό άγνωστο.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Eταιρείας (ΕΜΕ) υα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.


Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς. Θέμα Γ: Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3. Θέμα Δ: Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.

Το σύνολο σχεδόν των υποψηφίων απέτυχε παταγωδώς σε αυτό το υποερώτημα αφού δεν είχαν αντιμετωπίσει πότε στο παρελθόν θέμα τα αντίστοιχης μορφής.

Το δυσάρεστο ήταν ότι το δυσκολότατο αυτό υποερώτημα ήταν ενταγμένο στο 2ο θέμα το οποίο κατά τεκμήριο είναι το ευκολότερο με αποτέλεσμα να δημιουργήσει πολύ κακή ψυχολογία στους εξεταζόμενους στην αντιμετώπιση των επόμενων θεμάτων.

Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Eταιρεία καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης και υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.

Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη και τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.

Τέλος, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης στα Αρχαία

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών παρουσίαζαν αυξημένη δυσκολία για τους υποψηφίους.

Το Γνωστό κείμενο που δόθηκε από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη δεν είχε εξεταστεί στο παρελθόν. Οι ερωτήσεις που το συνόδευαν απαιτούσαν καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, οι οποίοι είχαν εντρυφήσει στο περιεχόμενο του έργου. Οι ερμηνευτικές παρατηρήσεις απαιτούσαν μακροσκελείς απαντήσεις γεγονός που υποχρέωνε τους υποψηφίους στην καλή διαχείριση του διδόμενου χρόνου. Η ερώτηση από την εισαγωγή δεν παρουσίαζε δυσκολίες ως προς την απάντησή της. Οι ζητούμενες λέξεις από το πρωτότυπο κείμενο δενπαρουσίαζαν αυξημένο βαθμό δυσκολίας.

Σαφή και κατανοητά και μέσα στις δυνατότητες των μαθητών, χαρακτηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων τα σημερινά θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι. Ειδικότερα, η Ένωση σε ανακοίνωσή της, αναφέρει: «Στα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, το μεν διδαγμένο συνδυάζει την 11η ενότητα, τη 15η (απόσπασμα) και τη 16η ενότητα από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη, το δε αδίδακτο προέρχεται από τις Ιστορίες του Θουκυδίδη, βιβλίο έκτο, κεφάλαιο 28 (από το επεισόδιο των Ερμοκοπιδών). Τα θέματα είναι σαφή στη διατύπωσή τους και ανταποκρίνονται στα ζητούμενα της σχολικής διδασκαλίας».

Εξάλλου, η Ένωση Φιλολόγων αναφέρει ότι το διδαγμένο κείμενο αναφέρεται στις έννοιες της πόλης και του πολίτη. Όσον αφορά τις ερωτήσεις σημειώνονται τα εξής:

Β1. Ζητείται η δομή ενός συλλογισμού, ο οποίος σχολιάζεται στο σχολικό βιβλίο ως μετάβαση από μία γενική πρόταση στην εξέταση των επιμέρους περιπτώσεων.

Β2. Αξιοποιούνται, με τη συγκεκριμένη ερώτηση, η δεύτερη και η τρίτη παράγραφος του κειμένου. Η πόλη, ως σύνθετη έννοια, παραπέμπει στην έννοια του πολίτη, για την οποία υπάρχει ασάφεια, κατά τον Αριστοτέλη, και την οποία τελικά ο φιλόσοφος προσδιορίζει σε συνάρτηση με τη συμμετοχή του στη νομοθετική και δικαστική εξουσία.

Β3. Η ερώτηση με κεντρική έννοια την αυτάρκεια απαιτεί συνδυασμό ανάμεσα στο πρωτότυπο κείμενο και το μεταφρασμένο απόσπασμα. Έχει δύο σκέλη και η απάντηση μπορεί να στηριχθεί και σε σχόλια του σχολικού βιβλίου.

Β4. Η ερώτηση αποτελεί αναπαραγωγή σχετικής παραγράφου στην Εισαγωγή του σχολικού βιβλίου (σελ. 178-179).

Στο αδίδακτο κείμενο αναφέρεται ως ενδεικτική μετάφραση: «Δεν καταγγέλλεται λοιπόν από κάποιους μετοίκους και από υπηρέτες τίποτε μεν σχετικά με τις Ερμές, αλλά μόνον ότι από νεαρούς σε κατάσταση μέθης και χάριν αστεϊσμού είχαν γίνει πρωτύτερα κάποιοι ακρωτηριασμοί άλλων αγαλμάτων, και ακόμη ότι τα Ελευσίνια Μυστήρια τελούνται σε σπίτια για χλευασμό (προσβολή)· γι' αυτά κατηγορούσαν και τον Αλκιβιάδη. Και αυτά αφού τα υιοθέτησαν (έλαβαν υπόψη) αυτοί που ήταν ιδιαίτερα εχθρικοί με τον Αλκιβιάδη, που τους εμπόδιζε να γίνουν οι ίδιοι με σιγουριά ηγέτες της δημοκρατικής παράταξης και επειδή νόμισαν ότι θα ήταν πρώτοι αν τον έδιωχναν, μεγαλοποιούσαν (το γεγονός) και φώναζαν ότι τάχα και τα μυστήρια και ο ακρωτηριασμός των Ερμών έγιναν με στόχο την κατάλυση της δημοκρατίας και ότι τίποτε από αυτά δεν συνέβη που να μην διαπράχθηκε με τη συμμετοχή του, παραθέτοντας, επιπλέον, ως αποδείξεις τη σύνολη αντιδημοκρατική συμπεριφορά του στις καθημερινές

Πόπη Π-madata
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ