2013-01-16 11:58:06
Φωτογραφία για Το... Facebook της Πομπηίας ήταν οι τοίχοι των οικοδομημάτων
Μπορεί κατά την περίοδο ακμής της Πομπηίας οι άνθρωποι να μην είχαν Facebook για τη "δικτύωση" των κοινωνικών επαφών τους, είχαν, όμως, τους τοίχους των σπιτιών, τους ...οποίους χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι για να γράψουν τα μηνύματά τους και να στείλουν τους χαιρετισμούς τους σε φίλους και γνωστούς ή ακόμη και οι υποψήφιοι πολιτικοί για να... διαφημιστούν.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα επιστημόνων, στοιχεία της οποίας δημοσιοποιεί η "Daily Mail", οι κάτοικοι της Πομπηίας σκάλιζαν ή έγραφαν με κάρβουνο τα μηνύματά τους στους τοίχους, αντέγραφαν λογοτεχνικά αποσπάσματα, έγραφαν χαιρετισμούς σε φίλους τους ή σημείωναν ποσά. Έκαναν, δηλαδή, αυτό που εμείς σήμερα θα χαρακτηρίζαμε γκράφιτι ή χρησιμοποιούσαν τους τοίχους των σπιτιών τους όπως χρησιμοποιούμε σήμερα τον τοίχο του... Facebook για να γράψουμε κάτι.

Ειδικά σε προεκλογικές περιόδους, οι τοίχοι των σπιτιών της Πομπηίας και ιδιαίτερα των πλουσίων, ήταν περιζήτητοι. Τα μηνύματα, "γκράφιτι" σύμφωνα με την αρχαιολόγο Έβα Μαρία Βιτάνεν, ίσως και να μη γράφονταν υπό την πλήρη άγνοια των ιδιοκτητών των σπιτιών. Ενδεχομένως, σύμφωνα με την ίδια, ν' ασκούσαν κάποιον έλεγχο σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να γράψει κάτι στον τοίχο του σπιτιού τους.


Οι περισσότερες διαφημίσεις στα αριστοκρατικά σπίτια

Όπως εξηγεί η αρχαιολόγος, οι προσόψεις των σπιτιών ελέγχονταν και συντηρούνταν από τον ιδιοκτήτη του σπιτιού, επομένως πολύ δύσκολα οι επιφάνειες αυτές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τον οποιονδήποτε για να γράψει το οτιδήποτε. Μάλιστα, τα πολιτικά μηνύματα, σύμφωνα με τη Βιτάνεν, γίνονταν από επαγγελματίες ζωγράφους. Οι ερευνητές μελέτησαν τα γκράφιτι σε τρεις συγκεκριμένες περιοχές της Πομπηίας, όπου εντόπισαν περισσότερα από 1.000 εκλογικά μηνύματα, τα περισσότερα από τα οποία χρονολογούνται στους τελευταίους τρεις αιώνες ύπαρξης της Πομπηίας.

Τα περισσότερα από αυτά περιλάμβαναν μόνο το όνομα και το γραφείο του υποψήφιου, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδεύονταν από κάποια απλά μηνύματα, όπως «καλός άνθρωπος» ή «άξιος για δημόσιο αξίωμα». Όσο για τα συμπεράσματα των ερευνητών; Διαπιστώνουν ότι οι πολιτικοί ήθελαν ακροατήριο και οι διαφημίσεις βρίσκονταν παντού. Επίσης, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα πιο δημοφιλή σημεία για τις πολιτικές διαφημίσεις ήταν οι ιδιωτικές κατοικίες και όχι τα μπαρ ή τα καταστήματα. Οι περισσότερες από τις διαφημίσεις αυτές βρίσκονταν σε αριστοκρατικά σπίτια.

Η έρευνα βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο και δεν έχει ακόμη δημοσιευτεί σε επιστημονικό περιοδικό, ενώ, σύμφωνα με τη Βιτάνεν, υπάρχει ακόμη πολύ περισσότερη δουλειά για τη χαρτογράφηση των κοινωνικών δικτύων που αποκαλύφθηκαν στους αρχαίους τοίχους.
attacktv.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ