2012-11-16 12:51:02
Φωτογραφία για Χείρα βοηθείας από ιδιώτες ζητά ο ΕΟΤ
Το βλέμμα προς την ιδιωτική πρωτοβουλία στρέφει αναγκαστικά το υπουργείο τουρισμού για την ενίσχυση του έργου του ΕΟΤ και, απουσία κρατικών πόρων, ζητά από... τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις την «έμπρακτη» στήριξη τους στην προσπάθεια της διεθνούς προβολής και καθιέρωσης του ελληνικού brand name.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο το οποίο καλούνται να στηρίξουν οι ιδιωτικοί φορείς του τουρισμού ακούει στο όνομα «Marketing Greece». Πρόκειται για την εταιρεία που αναμένεται να συσταθεί με σκοπό την προβολή του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό, και που σύμφωνα με τον αρχικό πλάνο, θα αποτελούσε σύμπραξη του ιδιωτικού με το δημόσιο φορέα.

Οι σχεδιασμοί εντούτοις ανατράπηκαν μετά την οικονομική αδυναμία του ΕΟΤ να στηρίξει την εταιρεία, η οποία τελικά θα πρέπει να λειτουργήσει μόνο με ιδιωτικά κεφάλαια, με τη συμμετοχή τού οργανισμού να είναι θεσμική, τουλάχιστον στην αρχή.


Όλα δείχνουν όμως πως τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα για τον ΕΟΤ, καθώς ο προϋπολογισμός του για το 2013 θα είναι μόλις 10 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 6 εκατ. σε σχέση με τη χρονιά που διανύουμε. Το γεγονός αυτό αναγκάζει τον οργανισμό όχι μόνο να περιορίσει τα λειτουργικά του έξοδα κατά 35% περίπου, αλλά και περικόψει κατά 1/3 τις δαπάνες του για το marketing του τουριστικού προϊόντος.

Ήδη ο ΣΕΤΕ έχει απαντήσει θετικά στο εγχείρημα, επιφυλάξεις ωστόσο εκφράζονται από την πλευρά του ξενοδοχειακού κλάδου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γ. Τσακίρη, η συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση εταιρείας θα αποφασιστεί στην προσεχή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΞΕΕ στις 23 Νοεμβρίου. Προαπαιτούμενο εντούτοις για τη στήριξη της «Marketing Greece» από τους ξενοδόχους είναι να καταστεί ξεκάθαρος ο ρόλος, οι αρμοδιότητες και το αντικείμενο της εταιρείας, του ΕΟΤ και όσων θα συνεισφέρουν οικονομικά, οι όροι λειτουργίας της και ο καθορισμός του budget. Επιφυλάξεις πάντως εκφράζονται για το εάν η εταιρεία θα είναι τελικά βιώσιμη, με δεδομένο πως η παρούσα χρονική συγκυρία δεν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τη χώρα.

Τους παραπάνω προβληματισμούς πάντως επεχείρησε να αμβλύνει χτες η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία τη διάρκεια της εκδήλωσης «Rethinking Greece» έκανε ξανά «άνοιγμα» προς τον ιδιωτικό τομέα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως επιθυμεί αρωγό τους επιχειρηματίες του κλάδου, προκειμένου η χώρα να αποκτήσει νέα τουριστική ταυτότητα.

Το κλίμα βέβαια δεν φαίνεται αυτή τη στιγμή να είναι θετικό. Είναι χαρακτηριστικό πως το ελληνικό brand name κατέβηκε πέντε θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη και πλέον βρίσκεται στην καθόλου ευνοϊκή 27η, με τα πιο δυσμενή σχόλια να αφορούν τη χαμηλή ποιότητα ζωής της χώρας και το υφιστάμενο ασταθές οικονομικό κλίμα.
capital.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ