2012-10-16 19:11:02
Φωτογραφία για Δύσκολη εξίσωση για τους καταναλωτές η χώρα προέλευσης των τροφίμων
Η τιμή, η χώρα προέλευσης και η ημερομηνία λήξης αποτελούν τα βασικότερα κριτήρια, με τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν πλέον τα προϊόντα που θα αγοράσουν.  Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι από 9 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι η προέλευση των τροφίμων είναι βασικό κριτήριο για τις αγορές τους, παρ’ όλο που οι καταναλωτές φαίνεται να μην γνωρίζουν τι σημαίνει πχ. η λέξη «Ελλάς», πάνω σε αυτά τα προϊόντα.

Και αυτό γιατί τα μεταποιημένα προϊόντα, π.χ. με βάση το κρέας, ως χώρα παραγωγής θεωρείται η χώρα όπου παράγεται το προϊόν, ή η χώρα όπου βρίσκεται η εγκατάσταση, στην οποία πραγματοποιήθηκε η τελευταία επεξεργασία /μεταποίηση /διεργασία.

Το πρόβλημα, λοιπόν βρίσκεται στο πως διακρίνουμε τη χώρα προέλευσης των προϊόντων, μια εξίσωση ιδιαίτερα δύσκολη για τους καταναλωτές, η οποία απ’ ότι φαίνεται δεν έχει να κάνει με τις σημαίες, τους ισχυρισμούς, ή τον αριθμό 520, στο barcode.


Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε τον Σεπτέμβριο το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, στην οποία συμμετείχαν 1556 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Από την ίδια έρευνα προέκυψε ότι η συντριπτική πλειοψηφία 97% δηλώνει ότι η τιμή είναι πάρα πολύ σημαντική για την αγορά των προϊόντων.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας

1. Η τιμή είναι πάρα πολύ σημαντική, σχεδόν για το σύνολο των καταναλωτών (πολύ σημαντική: 60% και αρκετά σημαντική: 37%). Η οικονομική κρίση φαίνεται να ανήγαγε την τιμή σε σημαντικό παράγοντα επιλογής τροφίμων.

2. Η σχέση του καταναλωτή, με τα επώνυμα προϊόντα, υποχωρεί, λόγω κρίσης. Ενώ, σε παλαιότερες έρευνες του ΚΕ.Π.ΚΑ., 3 στους 4 καταναλωτές δήλωναν ότι επέλεγαν επώνυμα προϊόντα, σήμερα, 2 στους 4 δηλώνουν ότι δε θεωρούν τη μάρκα αρκετά σημαντικό λόγο, για να επιλέξουν ένα προϊόν (όχι αρκετά σημαντική: 40% και καθόλου σημαντική: 11%).

3. Περισσότεροι από 9 στους 10 καταναλωτές (πολύ σημαντική: 62% και αρκετά σημαντική: 30%) πιστεύουν ότι η προέλευση των τροφίμων τους είναι βασικό κριτήριο, για τις αγορές τους.

4. Οι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θεωρούν σημαντική την αναγραφή της χώρα προέλευσης είναι: το 61% για λόγους ποιότητας, το 71% για ασφάλεια, το 52% για λόγους ηθικής, το 36% απλά θέλει να ξέρει και το 35% για προστασία του περιβάλλοντος. 9 στους 100 καταναλωτές δηλώνουν ότι επιθυμούν την αναγραφή της χώρας προέλευσης για εθνικούς λόγους.

5. 60 στους 100 καταναλωτές θέλουν να αναγράφεται η ακριβής χώρα προέλευσης και 37 στους 100 καταναλωτές θέλουν να αναγράφεται και η ακριβής περιοχή. Μόνο 3 στους 100 είναι ικανοποιημένοι, με την σήμανση «προϊόν της Ε.Ε.».

6. Όσον αφορά την αναγραφή της χώρας προέλευσης, για το κρέας (πολύ σημαντική: 87% και αρκετά σημαντική: 11%), για το ψάρι (πολύ σημαντική: 86% και αρκετά σημαντική: 11%), για το γάλα (πολύ σημαντική: 86% και αρκετά σημαντική: 11%), για τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά (πολύ σημαντική: 83% και αρκετά σημαντική: 14%), για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (πολύ σημαντική: 85% και αρκετά σημαντική: 12%), σχεδόν το σύνολο των καταναλωτών θεωρούν σημαντική αυτή την πληροφορία. Το τοπίο διαφοροποιείται, ελαφρά, για τα επεξεργασμένα προϊόντα φρούτων και λαχανικών (πολύ σημαντική: 70% και αρκετά σημαντική: 21%), για τα άλλα βασικά τρόφιμα (πολύ σημαντική: 63% και αρκετά σημαντική: 23%) και για τον καφέ και το τσάι (πολύ σημαντική: 50% και αρκετά σημαντική: 26%).

7. 9 στους 10 καταναλωτές (πολύ σημαντική: 72% και αρκετά σημαντική: 19%) θεωρούν ότι η ημερομηνία λήξης είναι πολύ σημαντική, για να επιλέξουν ένα τρόφιμο.
euro2day.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ