2012-09-17 20:36:05
Φωτογραφία για Η οικονομική κρίση ξυπνάει τους υποψήφιους νέους επιχειρηματίες
Υπέρ της ανάπτυξης υγιούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα ενδέχεται να λειτουργήσει τελικά η οικονομική κρίση, παρά τις δυσκολίες, καθώς οι νέοι επιχειρηματίες εμφανίζονται πλέον πολύ πιο προσεκτικοί στα ανοίγματά τους, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι «τελείωσε το πάρτι τύπου "έχω μια ιδέα, πάω στην τράπεζα, βάζω υποθήκη το σπίτι μου και παίρνω χρήματα, χωρίς να γνωρίζω ούτε τι ακριβώς θέλω να κάνω"».

Την πεποίθηση αυτή εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΜΠΕ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ), Ανδρέας Στεφανίδης.

«Μετά την κρίση, οι νέοι (νεαροί) επιχειρηματίες που με προσεγγίζουν στην ΟΕΣΥΝΕ είναι περισσότεροι και πιο ποιοτικοί, σε σχέση με το παρελθόν. Δεν τους ενδιαφέρουν τα επιφανειακά πράγματα, είναι αποφασισμένοι να βάλουν νερό στο κρασί τους και να αναπτύξουν συνέργειες με άλλους επιχειρηματίες, κάτι που παλιά έλειπε. Το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται ένα είδος επιχειρηματικότητας που δεν θα την αποκαλούσα μόνο "ανάγκης" -φυσικά υπάρχει κι αυτή σε μια χώρα που η ανεργία των νέων τείνει στο 55%- αλλά και "ευκαιρίας"», πρόσθεσε, ενόψει της αποψινής ομιλίας του, μέσω skype, σε εκδήλωση της ΕΣΥΝΕ Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας.


«Μακριά από δάνεια!»

Φυσικά, ο δρόμος της επιχειρηματικότητας δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα: πριν από την οικονομική κρίση, αποτύγχανε περίπου το 60% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ποσοστό που σήμερα έχει ανέλθει στο 80%. Γι΄ αυτό είναι σημαντικό οι νέοι επιχειρηματίες να στηρίζονται στα δικά τους πόδια.

«Μακριά από δάνεια στα πρώτα στάδια της επιχείρησης, αυτό λέω σε όλους. Οι νέοι επιχειρηματίες πρέπει να προτιμούν να στηρίζονται σε ιδιωτικά κεφάλαια. Ή το κράτος να φτιάξει έναν μηχανισμό στήριξης της νεανικής επιχειρηματικότητας, που στα πρώτα στάδια, για τα πρώτα 50.000-100.000 ευρώ, θα στηρίζει 100% κάποιες καινοτόμες ιδέες, όπως κάνει η Φιλανδία», σημείωσε ο κ.Στεφανίδης.

Οι νέοι επιχειρηματίες πετυχαίνουν …με μεγάλη επιτυχία

Πάντως, όταν μια νεανική επιχείρηση πετύχει, φαίνεται ότι το κάνει με μεγάλη ...επιτυχία. Σύμφωνα με συνοπτική έκθεση πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης-ΟΟΣΑ («Policy brief on Youth Entrepreneurship»), μπορεί πολλές νεανικές επιχειρήσεις να αποτυγχάνουν παταγωδώς, αλλά όσες επιβιώνουν παρουσιάζουν καλύτερες μέσες επιδόσεις, σε σχέση με εκείνες που έχουν ιδρυθεί από επιχειρηματίες μεγαλύτερης ηλικίας.

Συγκεκριμένα, μεταξύ των επιχειρήσεων που επιβίωσαν τρία χρόνια μετά την ίδρυσή τους, αυτές που «στήθηκαν» από ανθρώπους κάτω των 30 ετών, παρουσίασαν μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 206% -σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με εκείνο των ιδρυθεισών από επιχειρηματίες άνω των 40 (114%). Μεγαλύτερες ήταν οι επιδόσεις και στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι της τάξης του 160%.

«Αυτό δείχνει ότι οι νέοι επιχειρηματίες είναι μεν μια ομάδα υψηλού ρίσκου, αλλά και υψηλών επιδόσεων. Αυτοί που χαράσσουν πολιτικές πρέπει να λάβουν υπόψη τους αυτόν τον παράγοντα, γιατί προγράμματα στήριξης που θα εστιάζουν σε όσους από αυτούς [τους νέους επιχειρηματίες] είναι πιθανόν να πετύχουν, θα έχουν μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο», υπογραμμίζεται στην έκθεση Κομισιόν-ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με τον κ.Στεφανίδη, θετική είναι η κινητικότητα που έχει αρχίσει να εκδηλώνεται την τελευταία διετία και στην Ελλάδα για τη στήριξη των λεγόμενων «start-ups», οι οποίες όταν πετύχουν, δημιουργούν τον μεγαλύτερο αριθμό θέσεων εργασίας, σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να γίνει αφορμή για να παραμεληθούν άλλες επιχειρήσεις, όπως οι οικογενειακές με καλά χαρακτηριστικά ή οι μικροί ελεύθεροι επαγγελματίες με ικανοποιητικές επιδόσεις.

Παράλληλα, αναγκαίο είναι να κινητοποιηθούν οι σύνδεσμοι νέων επιχειρηματιών σε όλη τη χώρα, ώστε να αναλάβουν δράση για τη στήριξη και ενημέρωση των νέων, που επιθυμούν ν΄ ανοίξουν δικές τους επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται άλλωστε και η αποψινή εκδήλωση της ΕΣΥΝΕ Θεσσαλονίκης και Κ.Μακεδονάις για τη δικτύωση των νέων επιχειρηματιών. Στη διάρκειά της, ο κ.Στεφανίδης θα παρουσιάσει και τον θεσμό της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας, εκδηλώσεις της οποίας θα φιλοξενηθούν και στην Ελλάδα, από 12-25 Νοεμβρίου. Η φετινή διοργάνωση σχεδιάζεται να περιλαμβάνει -σύμφωνα με τον κ.Στεφανίδη- εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και διαγωνισμούς επιχειρηματικού σχεδίου.
capital.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ