2012-05-04 18:00:23
Φωτογραφία για ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ: Astra ecoFLEX 1.7 CDTI turbo 130hp
Τα μοντέλα πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 συνήθως φέρουν κινητήρες μικρής έως μέτριας ιπποδύναμης. Τα μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων συνήθως παραπέμπουν σε χαμηλές - μέτριες επιδόσεις. Η Opel διαφέρει και απαντά στην πρόκληση με ισχυρές εκδόσεις ecoFLEX. Και ενώ τα ανταγωνιστικά μοντέλα χαμηλών εκπομπών CO2 στη μικρομεσαία κατηγορία γενικά παράγουν περίπου 77 kW/105 hp, το νέο Astra ecoFLEX εφοδιάζεται με τον 1.7 CDTI turbo-diesel 96 kW/130 hp. Το Astra ecoFLEX πλαισιώνει το επιτυχημένο Insignia ecoFLEX (118 kW/160 hp) και το Corsa ecoFLEX (70 kW/95 hp) στη γκάμα των δυναμικών & οικονομικών μοντέλων Opel.

Το νέο πεντάθυρο Astra ecoFLEX καταναλώνει μόλις 3,7 l diesel /100 km στο μικτό κύκλο. Με εκπομπές CO2 μόλις 99 g/km θεωρείται το πιο οικονομικό και το πιο οικολογικό Opel Astra όλων των εποχών. Με 96 kW/130 hp, μέγιστη ροπή 300 Nm και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, η νέα πράσινη ναυαρχίδα της μικρομεσαίας κατηγορίας εγκαινιάζει πρότυπα επιδόσεων και οδηγικής απόλαυσης στο σημαντικότερο τμήμα της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.


«Το νέο Astra ecoFLEX είναι ένα ακόμα ορόσημο στην προσπάθεια της Opel να ηγηθεί της βιομηχανίας με μοντέλα χαμηλής κατανάλωσης και μειωμένων περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προσφέροντας παράλληλα θαυμάσιες επιδόσεις και οδηγική απόλαυση» σχολιάζει ο Karl-Friedrich Stracke, CEO της Opel. «Θα συνεχίσουμε την εφαρμογή αυτής της στρατηγικής που περιλαμβάνει το λανσάρισμα τεσσάρων νέων μοντέλων ecoFLEX το επόμενο εξάμηνο, καθώς και του επαναστατικού, ηλεκτρικού Ampera, του οποίου οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Πέραν του συστήματος κίνησης του Astra ecoFLEX με τη υψηλή θερμοδυναμική απόδοση, τα μέτρα μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και καυσίμου – και κατ’ επέκταση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα – περιλαμβάνουν ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω πέδησης, ενεργά αεροδυναμικά εξαρτήματα και μειωμένη αντίσταση κύλισης. Όλα αυτά τα μέτρα επιτυγχάνουν μείωση εκπομπών CO2 (μείον 20 g/km) και κατανάλωσης (μείον 0,8 l/100 km) κατά 17% συγκριτικά με το βασικό μοντέλο Astra 1.7 CDTI.

Νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα εγγυάται απόδοση και επιδόσεις

Ένα νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα σχεδιασμένο αποκλειστικά από τους μηχανικούς της Opel για τη μονάδα common-rail 1.7 λίτρων διασφαλίζει κορυφαία απόδοση. Η μέγιστη ροπή των 300 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2.000 μέχρι τις 2.500 rpm. Η μειωμένη αναλογία συμπίεσης – σε συνδυασμό με ένα νέο σύστημα πολλαπλού ψεκασμού που εκτελεί μέχρι οκτώ ψεκασμούς ανά κύκλο στα 1.800 bar – βελτιώνει τη διαδικασία καύσης και μειώνει την κατανάλωση. Σ’ αυτό συμβάλλει και ο νέος υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας που παρέχει ακριβή έλεγχο πίεσης υπερπλήρωσης χάρη στην πρόσθετο αισθητήρα ανάδρασης θέσης.

Αισθητήρες πίεσης κυλίνδρων για ακριβή έλεγχο καύσης

Ένα τροποποιημένο σύστημα εμβόλων μειώνει την κατανάλωση χάρη στη μειωμένη τριβή. Η συνθετική αδαμάντινη επίστρωση στα υδραυλικά ωστήρια και τους πείρους των εμβόλων, αλλά και τα αντιτριβικά ελατήρια εμβόλων, συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση απωλειών λόγω της τριβής και κατ’ επέκταση της φθοράς των κινούμενων εξαρτημάτων του κινητήρα.

Μαζί με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μεταβλητή προετοιμασία μίγματος, μία ελαφριά, πλαστική πολλαπλή εισαγωγής επιτυγχάνει αποδοτική καύση. Αισθητήρες πίεσης κυλίνδρων στους προθερμαντήρες (Cleantech Combustion Technology) επιτρέπουν ακριβή έλεγχο καύσης έτσι ώστε το κέντρο της καύσης να βρίσκεται πάντα σε προκαθορισμένη θέση ως προς το στρόφαλο.

Ταυτόχρονα, οι προθερμαντήρες χαμηλής τάσης μειώνουν το φορτίο της γεννήτριας στις κρύες εκκινήσεις. Για να επιταχυνθεί η διαδικασία προθέρμανσης του κινητήρα, μία βαλβίδα παράκαμψης του ψυγείου λαδιού μειώνει την απώλεια πίεσης. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομείται καύσιμο καθώς ο κινητήρας φτάνει νωρίτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Μία ελεγχόμενη αντλία νερού διασφαλίζει βελτιστοποιημένη θέρμανση κινητήρα.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων με πρόσθετη λειτουργία ψύξης συμβάλλει στο βέλτιστο επίπεδο θερμοκρασίας για μειωμένους ρύπους κατά την καύση. Επιπλέον μειώνονται οι εκπομπές NOx. Η βελτιστοποιημένη πλατινένια επίστρωση του προ- και του κύριου καταλύτη, η ακριβής ρύθμιση των διαφόρων λειτουργικών παραμέτρων τους, καθώς και η θέση τους κοντά στον κινητήρα φέρνουν το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας, αυξάνοντας έτσι την απόδοση.

Το σύστημα Start/Stop της Opel μειώνει τους χρόνους λειτουργίας στο ρελαντί

Το σύστημα Start/Stop της Opel μειώνει τους χρόνους λειτουργίας του κινητήρα στο ρελαντί και, κατά συνέπεια, την κατανάλωση καυσίμου όπως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και θορύβων – μεγάλο πλεονέκτημα για όλους τους χρήστες των δρόμων, κυρίως στα κέντρα των πόλεων. Το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα μόλις ο οδηγός βάλει νεκρά και πάρει το πόδι του από το συμπλέκτη (φάση Autostop). Όταν έρθει η ώρα να ξεκινήσει πάλι, ο οδηγός απλά επιλέγει 1η στο κιβώτιο και αναχωρεί. Οι μηχανικοί της Opel έχουν φροντίσει ο κινητήρας να παίρνει εμπρός αμέσως μόλις ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη. Μία μπαταρία υψηλής απόδοσης υπόσχεται μέγιστη αξιοπιστία του ηλεκτρικού συστήματος και άμεση εκκίνηση σε όλες τις συνθήκες.

Για λόγους ασφάλειας και άνεσης των επιβατών, ο κλιματισμός και η υποβοήθηση πέδησης (σέρβο) παραμένουν ενεργά κατά τη διάρκεια του Autostop. Όταν κρίνεται απαραίτητο, για παράδειγμα σε συνθήκες αργής κυκλοφορίας, ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιεί το σύστημα με το διακόπτη ‘eco’ που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Αποκλειστικό, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας

Και ενώ όλοι οι ανταγωνιστές του στην κατηγορία χαμηλών εκπομπών CO2 εφοδιάζονται με πεντατάχυτα κιβώτια, το Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX διαθέτει εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειωμένης τριβής, ειδικά χαρτογραφημένο για το νέο κινητήρα. Ένα ακόμα στάνταρ χαρακτηριστικό του ecoFLEX είναι ο δείκτης αλλαγής ταχύτητας. Ο φωτιζόμενος δείκτης ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο δείχνει στον οδηγό το ιδανικό σημείο για ανέβασμα ταχύτητας, ενώ μία πρόσθετη γραφική ένδειξη βοηθά τον οδηγό να υιοθετεί ένα πιο οικονομικό στυλ οδήγησης.

Για βέλτιστη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, η Opel εισάγει ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης που ανακτά κινητική ενέργεια μέσω της γεννήτριας στη φάση επιβράδυνσης, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική ενέργεια και τροφοδοτώντας την στη μπαταρία. Αυτό συμβαίνει αυτόματα όταν ο οδηγός πάρει το πόδι του από το γκάζι ή πατήσει φρένο. Όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, η ισχύς της γεννήτριας μειώνεται σημαντικά και οι ηλεκτρικοί καταναλωτές τροφοδοτούνται με την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι ο κινητήρας δεν είναι υποχρεωμένος να κινεί τη γεννήτρια κατά την επιτάχυνση, κάτι που μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Επιπλέον, ένας συμπλέκτης ενεργοποιεί το συμπιεστή κλιματισμού μόνον όταν είναι απαραίτητο. Τα στάνταρ φώτα ημέρας LED μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας.

Ενεργή γρίλια στη μάσκα και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης

Για βελτιωμένη αεροδυναμική, το Astra ecoFLEX φέρει μία ενεργή γρίλια στη μάσκα. Η γρίλια παραμένει ανοιχτή για τη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας στις χαμηλές ταχύτητες και όταν ο κινητήρας λειτουργεί υπό υψηλά θερμικά φορτία όπως σε δρόμους με κλίση και κατά τη ρυμούλκηση. Κλείνει αυτόματα στις υψηλότερες ταχύτητες και κατευθύνει τον αέρα γύρω από το αυτοκίνητο. Αυτό βελτιώνει την αεροδυναμική, ενώ παράλληλα μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το χαμηλότερο - κατά 12 mm - πλαίσιο του Astra και τα ελαστικά 215/60 R 16 ή 225/50 R 17 ContiEcoContact 5 με μειωμένη αντίσταση κύλισης συμβάλλουν περαιτέρω στη μείωση της κατανάλωσης.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα “Like” και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας…!
autocarnet.blogspot.com
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ