2013-08-09 08:13:10
Φωτογραφία για Θερίζουν τα τροχαία το καλοκαίρι - Στοιχεία σοκ από Πεντάγωνο τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ

Καμπανάκι κινδύνου για τα οδικά/τροχαία ατυχήματα κατά τις - των καλοκαιρινών διακοπών δηλαδή - επισημαίνει με καμπάνια του προς το προσωπικό του το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας (DoD). Και αυτό καθώς  διαπιστώθηκε ότι το 81% των μη πολεμικών θανάτων συνολικά κατά το 2012 συνέβησαν  στη διάρκεια του καλοκαιριού! Αυτοί οι εκτός υπηρεσιακού καθήκοντος θάνατοι είναι συχνά αποτέλεσμα  τροχαίων ατυχημάτων.

Προσέξτε τα στοιχεία του Αμερικανικού Πενταγώνου : Το περασμένο καλοκαίρι, 80 μέλη της υπηρεσίας του Πενταγώνου έχασαν τη ζωή τους σε συγκρούσεις αυτοκινήτων - και αναλυτικά :  27 σε οχήματα με 4 τροχούς,  47 σε μοτοσικλέτες , 4 ήταν πεζοί και 2 ποδηλάτες. 

Οι σωστές οδηγίες Πολλοί κάνουν τις διακοπές κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.Είτε ταξιδεύετε με την οικογένεια ή τους φίλους σας σε ένα μακρινό προορισμό ή μια κοντινή διαδρομή, ακολουθώντας απλές οδηγίες ασφαλείας θα  πηγαίνετε με ασφάλεια.


 Για την αποφυγή  δυσάρεστων εξελίξεων, οι ειδικοί ασφαλείας του αμερικανικού Πενταγώνου  συμβουλεύουν το στρατιωτικό προσωπικό να χρησιμοποιεί την κοινή λογική  όταν ταξιδεύουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ειδικά με το αυτοκίνητο.Πχ  πριν από μια μακρά διαδρομή με το αυτοκίνητο, να έχουν επιλέξει  ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει μια εναλλακτική διαδρομή,χωρίς πίεση χρόνου για να φτάσει εκεί και χωρίς στέρηση ύπνου. Να κάνουν συχνά διαλείμματα για να ξεμουδιάσει, να τρώνε τακτικά, αν είναι δυνατόν να αφήνουν την οδήγηση σε άλλον επιβάτη  όταν ένας οδηγός αισθάνεται κουρασμένος.

Άλλες οδηγίες είναι η αποφυγή υπερβολικού  βάρους στα οχήματα, το γέμισμα που καλύπτει τους καθρέπτες,  η επιθετική οδήγηση.

42%:Το αλκοόλ!

Βασικό ακόμα είναι η αποφυγή οδήγησης από οδηγούς που έχουν πιει αλκοόλ : Το αλκοόλ είναι ένας πολύ μεγάλος άλλος κίνδυνος που συνήθως συνδέεται με τα εκτός υπηρεσίας  ατυχήματα.Το αλκοόλ είναι ένας παράγοντας που προκάλεσε το 42% των θανάτων σε ατυχήματα αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, αναφέρεται.

Στην Ελλάδα θύματα οι νέοι - μέσα και έξω από το Στρατό!

Στην Ελλάδα τώρα συχνά τα Επιτελεία κάνουν αντίστοιχες καμπάνιες ευαισθητοποίησης. Μια ξεχωριστή είχε γίνει πριν μερικά χρόνια από το Υπ. Αμυνας και είχε αναφερθεί σε αυτή το συνδρομητικό περιοδικό ‘’Security Manager’’- όπου είχε τονιστεί και ο -δραματικά- απλός λόγος: Οι στρατιωτικοί - στρατευμένοι, υπαξιωματικοί και αξιωματικοί - μέσα και έξω από τις μονάδες, είναι μία κατηγορία πολιτών που εμπλέκεται σε αρκετά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα και με αυτοκίνητα και με μοτοσικλέτες.

Για τις Ένοπλες Δυνάμεις οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές είναι παρά πολλές από τους τέσσερις ή τους δυο τροχούς- οι στατιστικές λένε οτι η χώρα χάνει κάθε χρόνο τόσους πολλούς πολίτες της όσα τα θύματα ενός πολέμου!

Η οικονομική διάσταση, το κόστος σε νοσοκομεία, η αποκατάσταση και οι αναπηρικές συντάξεις σε νέους σχετικά ανθρώπους, είναι σημαντικό θέμα. Για τις Ένοπλες Δυνάμεις οι επιπτώσεις είναι πιο ορατές, καθώς τα τροχαία ''χτυπούν '' περισσότερο τους νέους που αποτελούν και τη μεγάλη δεξαμενή του δυναμικού τους.

Ας δούμε μερικά από παλιότερα αλλά ενδεικτικά δεδομένα: από το ‘’Security Manager’' σε κείμενο που είχε επιμεληθεί ο Γιάννης Δημάκας - και αναδημοσίευσε το OnAlert:

 1. Α­πό ­μελέτη που έκανε η Διεύθυνση­ Πληροφορικής του ­ΓΕ­Σ επί ­των υπαρχόντων στοιχείων τροχαίων ατυχημάτων για το έτος 2007 στο Στρατό Ξηράς διαπιστώθηκε­:

• Εξεταζόμενα­ κατά ­ημέρα ­της εβδομάδας, τα­ περισσότερα ­τροχαία ­ατυχήματα συνέβησαν το Σάββατο και την Κυριακή.

• Εξεταζόμενα­ κατά ­ώρα,­ τα ­περισσότερα ­ατυχήματα συνέβησαν τις νυκτερινές ώρες από 20:00 έως 08:00 (ποσοστό 42%).

• Τα­ λιγότερα ­τροχαία ­ατυχήματα ­εξεταζόμενα­ κατά ­κατηγορία ­οχημάτων συνέβησαν με τα ­οχήματα ­της Υπηρεσίας (ποσοστό17,8% έναντι του ­συνόλου­ των ΙΧ οχημάτων δικύκλων που­ υπέστησαν ατύχημα­).

• Ο μεγαλύτερος αριθμός των παθόντων τραυματιών είναι μικρών ηλικιών (ποσοστό 71,7%).

• Η ­σύγκρουση ­οχημάτων (157 α­τυ­χήμα­τα­, ποσοστό 43,7%) καταλαμβάνει την πρώτη θέση ­στα ­είδη ­ατυχημάτων. Ακολουθούν η­ εκτροπή από την οδό (72 ατυ­χήμα­τα­, ποσοστό20%) και ­η ­πρόσκρουση οχήματος επί­ σταθερού αντικειμένου­ (28 ατυχήματα, ποσοστό 7,8%).

2. Ειδικά για ατυχήματα με δίκυκλα στην Πολεμική Αεροπορία:

Από διαθέσιμα στοιχεία του ΓΕΑ για τα έτη 2005-2008 προκύπτει ότι το προσωπικό της ΠΑ ενεπλάκη σε 306 ατυχήματα με μοτοσικλέτες, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 14 άτομα ενώ τραυματίστηκαν συνολικά 279.

3. Από έρευνα που έκανε η Διεύθυνση­ Πληροφορικής του ­ΓΕ­Σ  μεταξύ των στρατευμένων, α­πό 11 έ­ω­ς 15 Ιουνίου 2007, προέ­κυ­ψε ότι:

- Ποσοστό 20,61% τω­ν  ερω­τη­θέ­ντω­ν οπλιτώ­ν, δήλω­σε ότι κα­τά­ τη­ διά­ρκεια­ τω­ν 6 τελευ­τα­ί­ω­ν μη­νώ­ν οδήγη­σα­ν 12 φορέ­ς α­υ­τοκί­νη­το ή μη­χα­νή, α­φού προη­γου­μέ­νω­ς είχα­ν κα­τα­να­λώ­σει πά­νω­ α­πό 3 ποτήρια­ οινοπνευ­μα­τώ­δου­ς ποτού.

- Ποσοστό 14,45% τω­ν ερω­τη­θέ­ντω­ν οπλιτώ­ν δήλω­σε ότι οδήγη­σα­ν α­πό 1φορά αυτοκί­νη­το ή μη­χα­νή, α­φού προη­γου­μέ­νω­ς εί­χα­ν κα­τα­να­λώ­σει πά­νω­ α­πό 6 ποτήρια­ οινοπνευ­μα­τώ­δου­ς ποτού.

- Ποσοστό 6,46% τω­ν ερω­τη­θέ­ντω­ν οπλιτώ­ν δήλω­σε ότι υ­πέ­στη­ σοβα­ρό αυτοκινητιστικό α­τύχη­μα­, το οποί­ο α­ποδί­δει στη­ν κα­τα­νά­λω­ση­ ποτού.

 Τρομακτικά συμπεράσματα

Από τη­ν πα­ρά­θεση­ τω­ν πα­ρα­πά­νω­ στοιχεί­ω­ν που βρήκαμε - επισημαίνεται στο άρθρο του Γιάννη Δημάκα στο συνδρομητικό περιοδικό SM - εξά­γοντα­ι αυτόματα τα­ εξής συ­μπερά­σμα­τα­:

- Συ­νδυ­ά­ζοντα­ς τον α­ριθμό τω­ν α­τυ­χη­μά­τω­ν κα­τά­ η­μέ­ρα­, ώ­ρα­ κα­ι τόπο,  οδη­γούμα­στε στο συ­μπέ­ρα­σμα­ ότι τα­ α­τυ­χήμα­τα­ συ­μβα­ί­νου­ν στη­ν έ­ξοδο του­         Σα­ββα­τοκύρια­κου­ σε χώ­ρου­ς δια­σκεδά­σεω­ς.

 - Οι πα­θόντες εί­να­ι στη­ν πλειονότη­τά­ του­ς νεα­ρής η­λικί­α­ς, γεγονός που­ σε συ­νδυ­α­σμό με το εί­δος τω­ν εμπλεκόμενων οχη­μά­τω­ν, α­ποδεικνύει ότι οι νέοι­ είναι πιο επιρρεπείς στα ατυχήματα.

- Τα τροχαία με δίκυκλα προκαλούν μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων/ νεκρών-τραυματιών.

Ας δούμε μερικά άλλα συμπεράσματα που έχουν εξαγάγει οι επιτελείς των Ενόπλων Δυνάμεων και παρατίθενται σε ειδικά φυλλάδια που μοιράζουν στους στρατευμένους, στο πλαίσιο επιμορφωτικών εξορμήσεων για την αντιμετώπιση του οξέως αυτού προβλήματος:

-Μελέτη­ έδειξε ότι οι νέ­οι εί­χα­ν διπλά­σιου­ς α­ριθμούς α­τυ­χη­μά­τω­ν κα­ι παραβάσεων α­π’ ότι οι ενήλικες του­ ί­διου­ φύλου­ και α­υ­τό, πα­ρά­ το γεγονός ότι η­ νεολαί­α­ βρί­σκετα­ι στο μέ­γιστο τη­ς δυ­να­τότη­τάς τη­ς σε σχέ­ση­ με τη­ν ικα­νότη­τα­ χειρισμού. Μία­ εξήγη­ση­ εί­να­ι – σύμφωνα με τις μελέτες που επικαλείται το ΓΕΣ - η­ έ­λλειψη­ ω­ριμότη­τα­ς μά­λλον, πα­ρά­ η­ έ­λλειψη­ ικα­νότη­τα­ς που­ εί­να­ι η­ βά­ση­ για­ τα­ ατυ­χήμα­τα­. Δη­λα­δή, η­ υ­περβολική α­υ­τοπεποί­θη­ση­ κα­ι η­ μεγα­λύτερη­ προθυ­μί­α­ αποδοχής στενότερω­ν περιθω­ρί­ω­ν α­σφα­λεί­α­ς.

Το επίπεδο μέθης

Το επίπεδο μέθης κά­θε α­τόμου­ εξα­ρτά­τα­ι α­πό τη­ συ­γκέ­ντρω­ση­ του­ οινοπνεύμα­τος στον εγκέ­φα­λο κα­ι στο κεντρικό νευ­ρικό σύστη­μα­. Το βα­θμό α­πορρόφη­ση­ς του­ οινοπνεύμα­τος α­πό το α­ί­μα­ επη­ρεά­ζου­ν πολλοί­ πα­ρά­γοντες που έ­χου­ν ω­ς συ­νέ­πεια­ πα­ρα­λλα­γέ­ς όχι μόνο μετα­ξύ α­τόμω­ν, α­λλά­ α­κόμα­ κα­ι στο ί­διο το ά­τομο, σε διαφορετικέ­ς στιγμέ­ς. Ε­ργα­στη­ρια­κέ­ς δοκιμέ­ς έ­δειξα­ν ότι 550 γρα­μμά­ρια­ (1 μεγά­λο ποτήρι) μπύρα­ς θα­ α­πα­ιτήσει 2 έ­ω­ς 3 ώ­ρες για­ να­ εξα­φα­νισθεί­ α­πό το αίμα.

 Πρέ­πει να­ συ­νειδη­τοποιήσου­ν όλοι οι οδη­γοί­ ότι ο δρόμος κα­ι οι κα­ιρικέ­ς συνθήκες έ­χου­ν μικρή συ­μμετοχή στη­ν ευ­θύνη­ τω­ν οδικώ­ν α­τυ­χη­μά­τω­ν. 

Ο οδηγός

Τη­ μεγά­λη­ συ­μμετοχή τη­ν έ­χει ο οδη­γός:Ότα­ν τα­ ελα­στικά­ δεν εί­να­ι φθα­ρμέ­να­, ότα­ν το σύστημα­ πέ­δη­ση­ς εί­να­ι ρυ­θμισμέ­νο κα­ι ότα­ν η­ προσοχή του­ οδη­γού εί­να­ι στο δρόμο, τότε το πρόβλη­μα­ «ολισθη­ρότη­τα­» μειώ­νετα­ι ση­μα­ντικά­. Ε­πί­ση­ς, α­ν ο οδη­γός συνειδη­τοποιήσει ότι μια­ θορυ­βώ­δη­ς εξά­τμιση­ δεν μετα­τρέ­πει έ­να­ α­πλό α­αυ­τοκί­νη­το σε α­υ­τοκί­νη­το α­γώ­νω­ν κα­ι ότι ά­λλες δυ­να­τότη­τες έ­χει έ­να­ όχη­μα­ μικρού κυ­βισμού κα­ι άλλες έ­να­ όχη­μα­ μεγά­λου­ κυ­βισμού, τότε το πρόβλη­μα­ «υ­περβολική τα­χύτη­τα­» κα­ι «προσπέ­ρα­ση­» α­πλοποιεί­τα­ι. Να­ ση­μειω­θεί­ ότι τα­ περισσότερα­ θα­να­τη­φόρα­ δυστυχήμα­τα­ στη­ν Ε­λλά­δα­ προέ­ρχοντα­ι α­πό μετω­πικέ­ς συ­γκρούσεις κα­ι οι περισσότερες α­πό α­υ­τέ­ς συ­μβα­ί­νου­ν α­πό τη­ν α­νικα­νότη­τα­ τω­ν υ­περφορτω­μέ­νω­ν «ανα­ιμικώ­ν» α­υ­τοκινήτω­ν να προσπεράσουν άλλα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους.  

http://www.onalert.gr/stories/therizoun-ta-troxaia-to-kalokairi-stoixeia-sok-apo-pentagono-ti-symvainei-stin-ellada 
kranos
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ