2013-07-18 17:31:10
Φωτογραφία για N. Τσούκαλης: Προκλητική η άρνηση αναγνώρισης του έργου του κ. Μανιτάκη
Απάντηση του βουλευτή κ. Τσούκαλη στην ολομέλεια της Βουλής στον κ. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης σχετικά με το πολυνομοσχέδιο – θέμα η διοικητική μεταρρύθμιση.

Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας:

«Κατ’ αρχήν, θα ήθελα να ευχηθώ ειλικρινώς καλή επιτυχία στον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος έχει αναλάβει το τιτάνιο έργο, συνεχίζει το τιτάνιο έργο της αναμόρφωσης της Δημόσιας Διοίκησης, της μεγαλύτερης μεταρρύθμισης που έχει ανάγκη ο τόπος, της βασικής προϋπόθεσης, προκειμένου να έχει οποιαδήποτε ελπίδα επιτυχίας το πρόγραμμα ανασυγκρότησης της χώρας και η έξοδός μας από την κρίση.

Επειδή, όμως, με πολύ μεγάλη περιέργεια περίμενα –περιμέναμε όλοι στη Δημοκρατική Αριστερά- την τοποθέτησή του και επειδή έχουμε παρακολουθήσει όλα όσα προηγήθηκαν και τις δηλώσεις που έχει κάνει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέτω ως βασικό ερώτημα, ξεκινώντας την τοποθέτησή μου, εάν υπάρχει στη διάθεση του Υπουργείου οποιαδήποτε έκθεση των Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Task Force, οι οποίοι εδώ και ένα χρόνο είχαν αναλάβει από κοινού με τον κ. Μανιτάκη την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Διοίκησης.


Γιατί το λέω αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Το λέω γιατί οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες μέχρι και τη στιγμή της απομάκρυνσης του κ. Μανιτάκη από το Υπουργείο συμφωνούσαν απολύτως στη διαδικασία ανασυγκρότησης της Δημόσιας Διοίκησης, θεωρώντας ότι οποιαδήποτε οριζόντια παρέμβαση θα ήταν η σπίθα που θα τίναζε στον αέρα όλη την προσπάθεια. Συμφωνούσαν, λοιπόν, απολύτως. Διαφωνούσαν με την επιλογή κυρίως του κ. Τόμσεν, ο οποίος για λόγους ιδεοληπτικούς επιθυμούσε βασικά και κύρια απολύσεις.

Θα καταθέσω στα Πρακτικά το δελτίο τύπου της 20ης Φεβρουαρίου 2013, όπου μετά τη συνάντηση του κ. Μανιτάκη με τον κ. Ολάντ –ο οποίος παρεμπιπτόντως ενημερωμένος από την Task Force συμφωνούσε απολύτως με όλη τη διαδικασία ανασυγκρότησης της Δημόσιας Διοίκησης- υπήρξε σύσκεψη με τους εμπειρογνώμονες, στην οποία συμφώνησαν απολύτως με όλη τη διαδικασία, η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή κινούταν. Ήταν στις 20 Φεβρουαρίου 2013. Το καταθέτω.

Καταθέτω, επίσης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στα Πρακτικά άλλα τρία δελτία τύπου επ’ ευκαιρία και με αφορμή τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το δελτίο τύπου της δεύτερης συνεδρίασης της 14ης Φεβρουαρίου 2013, της τρίτης συνεδρίασης της 1ης Μαρτίου 2013 και της τελευταίας, της τέταρτης συνεδρίασης στις 23 Απριλίου 2013.

Η μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει με παρορμητικές κινήσεις, οριζόντιες συμπεριφορές και κυρίως με τη γενικευμένη καλλιέργεια ενός κλίματος ανασφάλειας.

Ερώτηση: Στις 23 Απριλίου 2013, όπου συνεδρίασε για τελευταία φορά το Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σ το οποίο για λόγους συμβολικούς προεδρεύεται από τον κύριο Πρωθυπουργό και στο οποίο συμμετέχουν οι κορυφαίοι κυβερνητικοί Υπουργοί κύριε Υπουργέ, όλα αυτά τα οποία εσείς περιγράψατε δεν τα εντόπισε; Ή έχετε την εντύπωση ότι ο κ. Μανιτάκης δεν ενημέρωσε τον κύριο Πρωθυπουργό και τους άλλους Υπουργούς για τις μνημονιακές υποχρεώσεις και για την πορεία της διοικητικής μεταρρύθμισης; Είναι προφανές ότι ήταν ενήμεροι οι πάντες. Απλούστατα, είχαν συμφωνήσει στο απολύτως σωστό, ότι η μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει με παρορμητικές κινήσεις, οριζόντιες συμπεριφορές και κυρίως με τη γενικευμένη καλλιέργεια ενός κλίματος ανασφάλειας.

Τι έχει καταφέρει αυτήν τη στιγμή η τρόικα –εγώ θα αναφερθώ στην τρόικα- που, βεβαίως, υιοθέτησε και η Κυβέρνηση; Ουσιαστικά, έχει προκαλέσει ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση. Έχει συγχυστεί η έννοια της κινητικότητας με τις απομακρύνσεις

Δεν είναι υπερβολή να σας πω ότι υπάρχουν υπηρεσίες αυτήν τη στιγμή που έχουν κατεβάσει στην κυριολεξία τα μολύβια, γιατί κανένας δεν ξέρει τι θα γίνει το Σεπτέμβριο, τι θα γίνει τον Οκτώβριο. Με αποτέλεσμα να έχουμε αυτό το γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας.

Θα θέσω δύο βασικά ερωτήματα.

Πρώτο ερώτημα-δίλημμα: Για ποιο λόγο η τρόικα, παραδείγματος χάριν, δεν έθεσε ως prior action αντί για την απομάκρυνση δύο χιλιάδων μέχρι τέλος Δεκεμβρίου –ή, αν θέλετε και του Ιουνίου, να το είχε θέσει από την αρχή- να έχουν ολοκληρωθεί τα οργανογράμματα όλου του δημόσιου τομέα; Και θέλετε να σας πω και κάτι άλλο; Πότε ετέθη ως προαπαιτούμενο –για να το πούμε ελληνιστί- η απόλυση δύο χιλιάδων στα τέλη Ιουνίου; Ετέθη στη διαπραγμάτευση του Απριλίου; Ναι ή όχι; Υπήρχε στο Μεσοπρόθεσμο; Για την Τοπική Αυτοδιοίκηση ήταν prior action; Για την Εκπαίδευση ήταν prior action; Δεν ήταν prior action.

Επειδή, λοιπόν, συζητάμε εφ’ όλης της ύλης, υπήρχαν ως προαπαιτούμενο στο δεύτερο μνημόνιο οι απολύσεις δεκαπέντε χιλιάδων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του 2012; Ο κ. Στουρνάρας το γνωρίζει. Υλοποιήθηκε; Όχι. Μας επέβαλε η τρόικα να το υλοποιήσουμε μέχρι το τέλος του 2012; Όχι. Για ποιο λόγο; Γιατί στον ν. 4093, με τη διαπραγμάτευση που έγινε και με τη βοήθεια της Task Force, των εμπειρογνωμόνων, η λέξη «απόλυση» αντικαταστάθηκε με τον όρο «mobilitiy», δηλαδή κινητικότητα. Αυτή ήταν η μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή της Κυβέρνησης -δεν θα πω του Υπουργείου- το οποίο ακολουθούσε πιστά ο Αντώνης Μανιτάκης.

Δεύτερο ερώτημα: Γιατί, κύριε Υπουργέ, απαίτησε η τρόικα να μειωθεί ο χρόνος διαθεσιμότητας από τους δώδεκα στους οκτώ; Για ποιο λόγο; Θα σας πω εγώ ποιος είναι ο απλός αυτός λόγος. Μειώθηκε ο χρόνος από δώδεκα σε οκτώ, προκειμένου να μην γίνει κατορθωτή η τοποθέτηση τους σε άλλες υπηρεσίες.

Όταν ξεκίνησε η πρώτη διαδικασία κινητικότητας των χιλίων εννιακοσίων, δύο χιλιάδων υπαλλήλων, η τρόικα ήταν πεπεισμένη –κυρίως ο κ. Τόμσεν- ότι αυτοί οι δύο χιλιάδες υπάλληλοι θα οδηγηθούν σε απόλυση.

Να θυμίσω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι τότε βγαίναμε όλοι στα πάνελ. Εμείς της Δημοκρατικής Αριστεράς λέγαμε ότι δεν θα απολυθεί κανένας από αυτούς. Και δεχόμασταν τις μομφές και Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που έλεγαν ότι θα γίνουν και απολύσεις, αλλά και επίθεση από την Αντιπολίτευση, από το ΣΥΡΙΖΑ, και από την ΠΟΕ-ΟΤΑ και από δημάρχους ότι θα οδηγηθούμε σε απολύσεις. Και μέσα σε οκτώ - εννέα μήνες, με διαδικασία επώδυνη, όλοι, και οι δύο χιλιάδες, τοποθετήθηκαν στην πρώτη τους επιλογή, είναι απολύτως ικανοποιημένοι και είναι ικανοποιημένες και οι υπηρεσίες που τους δέχθηκαν.

Αυτό, λοιπόν, ο κ. Τόμσεν –και αναφέρομαι ειδικά στον κ. Τόμσεν, γιατί ήταν εμμονή του κ. Τόμσεν, όχι των άλλων δύο της τρόικα- δεν μπόρεσε να το χωνέψει, ότι, δηλαδή, τοποθετήθηκαν οι δύο χιλιάδες.

Δεν έχω χρόνο να αναλύσω τα υπόλοιπα.

Είχαμε ανάγκη να τα αναφέρουμε αυτά. Και είχαμε και την απαίτηση από τον κύριο Υπουργό όσον αφορά αυτό το «μηδέν» το οποίο ανέφερε ότι βρήκε, να πει συγκεκριμένα ότι αφορά στο «μηδέν» των προς διαθεσιμότητα 12.500 υπαλλήλων. Διότι πράγματι ο αριθμός αυτός ήταν το «μηδέν». Όμως για ποιο λόγο ήταν μηδέν ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της ΔΗΜΑΡ)

Απάντηση του κ. Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης

« Αναφερθήκατε στις απόψεις των εμπειρογνωμόνων της Task Force. Έχετε δίκιο. Και εγώ δεν θα διαφωνούσα, όσον αφορά στην κεντρική λογική περιγραφής της διαδικασίας της κινητικότητας, ότι η Task Force έχει μία ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση από την τρόικα, με την οποία, όμως, διαπραγματευόμαστε και η οποία είχε θέσει συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους, τους οποίους και εσείς, αλλά και όλη η Κυβέρνηση, γνωρίζατε.»
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ