2013-05-10 13:16:06
Φωτογραφία για H Πάτρα τουριστικός προορισμός; Γιατί όχι;
Η Ελλάδα σαν προορισμός σύμφωνα με όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα θα πραγματοποιήσει ρεκόρ όλων των εποχών σε ό,τι αφορά τις αφίξεις ξένων επισκεπτών, ξεπερνώντας τα 17 εκατ. Για το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι αφίξεις από το εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 6,9% φθάνοντας σε 661,3 χιλ. ενώ τον Φεβρουάριο αυξήθηκαν κατά 11,1% σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Τα οφέλη από την τουριστική δραστηριότητα διαχέονται κυρίως, στους προορισμούς που έχουν εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση. Ενώ , ανησυχία επικρατεί σε αρκετούς δημοφιλείς προορισμούς για την ετοιμότητα των αρμόδιων αρχών να ανταποκριθούν στις ανάγκες εξυπηρέτησης του αυξημένου τουριστικού ρεύματος αλλά και για την κατάσταση των δημόσιων υποδομών.

Τι γίνεται όμως με την Πάτρα; Γιατί δεν καταφέρνει, αν και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία εισόδου τουριστών στη χώρα μας, να «κρατήσει» κάποιους τουρίστες έστω για μια διανυκτέρευση η οποία θα αύξανε σημαντικά τα έσοδα της πόλης; Γιατί άλλη μια τουριστική περίοδο που μόλις ξεκίνησε να βρισκόμαστε στο ίδιο ίσως και σε χειρότερο σημείο από την περυσινή;


Κατά τη γνώμη μας, μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει οργανωμένες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση τόσο από αρμόδιους φορείς όσο και από το Δήμο, ο ρόλος του οποίου θα έπρεπε να είναι συντονιστικός σε μια τέτοια προσπάθεια. Με μοχλό την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης, που θα έπρεπε να επανενεργοποιηθεί και να εργάζεται συστηματικά, η οποία αν και είχε συσταθεί από το 2011 και συμπεριλαμβάνει όλους τους σημαντικούς φορείς της πόλης και είχε συνεδριάσει σχεδιάζοντας διάφορες δράσεις, για άγνωστο λόγο παραμένει ανενεργή με ευθύνη κυρίως του Δημάρχου και του αντίστοιχου Αντιδημάρχου. Η επιτροπή αυτή ως όφειλε και είχε ξεκινήσει να έχει συντονιστικό ρόλο και θα αποφάσιζε δράσεις βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες με στόχο την αύξηση της παραμονής των τουριστών στην πόλη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Ο ρόλος της ήταν να χαράξει τη τουριστική στρατηγική της πόλης και βέβαια να αποτυπώσει τους κύριους στόχους της.

Επιπλέον, δυστυχώς λόγω της ανυπαρξίας βούλησης της δημοτικής αρχής, οι φορείς που θα μπορούσαν να παίξουν ρόλο σε μια τέτοια προσπάθεια δεν έχουν προσεγγιστεί και δεν έχει ζητηθεί η συνεισφορά τους. Για παράδειγμα, η βοήθεια του ΟΛΠΑ Α.Ε θα ήταν ιδιαίτερα σημαντική για την προβολή της πόλης στους ταξιδιώτες που έρχονται στο λιμάνι. Επίσης, με τη συνεργασία των δύο φορέων θα μπορούσε να επιτευχθεί η αύξηση της παραμονής των τουριστών στην Πάτρα. Η συντονισμένη προσπάθεια των δύο φορέων (ΟΛΠΑ και Δήμος) για την προβολή της πόλης θα είχε σημαντικά αποτελέσματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Επίσης, μην ξεχνάμε το Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών γραφείων (HATTA) και την ευτυχή συγκυρία να έχει Πατρινό πρόεδρο του, τον κο Τελώνη, του οποίου η βοήθεια και τεχνογνωσία θα έπρεπε να έχει ζητηθεί από τη δημοτική αρχή προκειμένου να παίξει ρόλο στη προσπάθεια για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πόλη μας.

Η αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας θα μπορούσε να σχεδιαστεί με βάση πολλούς πυλώνες π.χ. διαφορετικές χρονικές περιόδους – Καρναβάλι για τη χειμώνα, φεστιβάλ για την καλοκαίρι- ή θεματικές περιόδους που θα προβάλουν είτε τοπικούς παραγωγούς, είτε παραγόμενο πολιτισμικό αγαθό, είτε θρησκευτικό/προσκυνηματικό, συνεδριακό, ιατρικό, γαστρονομικό τουρισμό κλπ. Ιδέες υπάρχουν πολλές, δυστυχώς η βούληση και η απόφαση της Δημοτικής Αρχής λείπει.

Η Δημοτική Αρχή μέχρι σήμερα απέδειξε ότι δεν είναι ικανή να οραματιστεί μία πόλη με ταυτότητα, φιλική για τους πολίτες της, ελκυστική για τους επισκέπτες της, μία πόλη που σεβόμενη και αξιοποιώντας το παρελθόν της στηρίζει τις σύγχρονες πρωτοβουλίες των πολιτών της, σχεδιάζει και δρα για το μέλλον της. Μέχρι και σήμερα το μόνο που έχει να παρουσιάσει και σε αυτό το τομέα, είναι επικοινωνιακά τεχνάσματα και κούφιες ρητορείες.

Απόστολος Βανταράκη, Ήρα Κουρή

Ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ