2013-04-25 00:41:03
Φωτογραφία για Φθηνότερο κατά 8% το πασχαλινό τραπέζι του 2013
Μειωμένο κατά 8%, σε σχέση με το 2012, υπολογίζεται το πασχαλινό τραπέζι του 2013, σύμφωνα με... έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Το μέσο τυπικό καλάθι του 2013 υπολογίζεται στα 39,80€ μειωμένο κατά 7,95% σε σχέση με το 2012 (μείωση 3,44€). Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή παρουσιάζουν το ξύδι (-35%), το πασχαλινό τσουρέκι (-21%) και το κατσίκι (-14%). Για άλλη μια χρονιά, το 2013 οι τιμές εμφανίζουν σημαντικό εύρος, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει το καλάθι ανάλογα με τις δυνατότητες του. Το εύρος τιμών υπολογίζεται σε πάνω από 40% με το ελάχιστο καλάθι να ξεκινάει από 30,50 €. Το ελάχιστο καλάθι είναι επίσης μειωμένο κατά 7,66% σε σχέση με το 2012, ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη καθώς είναι σαφές ότι ο καταναλωτής στρέφεται σε επιλογές χαμηλότερης τιμής τα τελευταία χρόνια.

Ειδικά για το νωπό ελληνικό προϊόν η μείωση στην τιμή του αρνιού την Μεγάλη Εβδομάδα 2013 (29 Απριλίου – 4 Μαΐου), συγκριτικά με την αντίστοιχη Μεγάλη Εβδομάδα του 2012, φαίνεται πως θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την υπόλοιπη αγορά
. Συγκεκριμένα η μέση τιμή για το ελληνικό νωπό αρνί δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 6,5 ευρώ το κιλό τη Μεγάλη Εβδομάδα και εκτιμάται ότι θα φτάσει το μεγάλο Σάββατο σε μέσο όρο περίπου 5,5 ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μείωση της μέσης τιμής στα σουπερμάρκετ κατά 7,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Λίγο μεγαλύτερη εκτιμάται ότι θα είναι η μείωση τιμής για το ελληνικό νωπό κατσίκι με την μέση τιμή να διαμορφώνεται κάτω από 7,5 € το κιλό. Οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν περιλαμβάνουν και προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.

Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στην ένταση του ανταγωνισμού που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη ύφεση και την αναμενόμενη μείωση της κατανάλωσης. Επίσης, η διαφορά τιμών των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ από την υπόλοιπη αγορά είναι αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σουπερμάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.

agelioforos.gr
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ