2013-04-10 14:53:04
Φωτογραφία για Έναρξη Ενισχυτικής Διδασκαλίας με … «σκιές»
Ξεκινάει από σήμερα (σύμφωνα με την AΔΑ: ΒΕΑΦ9-ΚΙΣ) το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια που έχουν οριστεί ως Σχολικά Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας – Σ.Κ.Ε.Δ. (περίπου 500 σε όλη τη χώρα) και αναμένεται να απασχολήσει 7.000 εκπαιδευτικούς είτε ως Ωρομίσθιους είτε ως Αναπληρωτές Μειωμένου Ωραρίου.

Σύμφωνα με τη σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 524Β/2013) «σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση και η δυνατότητα πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική−Τεχνική Εκπαίδευση).»

Μάλιστα η Ενισχυτική Διδασκαλία χαρακτηρίζεται πλέον με τον καινοφανή τίτλο ως Δομή … Αντισταθμιστικής Αγωγής (sic) και χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ.

Εντούτοις, ερωτηματικά προκαλεί μία αλληλουχία γεγονότων η οποία δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη:


1. Η μεγάλη σπουδή του Υπουργείου Παιδείας για την άμεση έναρξη του προγράμματος, παρότι απομένουν μόνο 15 ημέρες για τις διακοπές του Πάσχα, την, δε, Τετάρτη του Θωμά στις 15 Μαΐου λήγει το διδακτικό έτος. Σπουδή για την απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ και τη διεξαγωγή εμπορίου ελπίδας των 4 ωρών σε κάθε αδιόριστο εκπαιδευτικό ή οξυγόνο για τη συνέχιση ύπαρξης της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ στο νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας;

2. Οι υποψήφιοι είχαν μόνο 3 εργάσιμες ημέρες για την υποβολή των αιτήσεών τους (σύμφωνα με την ΑΔΑ: ΒΕΖΩ9-8Μ4), από την Πέμπτη 28 Μαρτίου μέχρι την Πρωταπριλιά και δεν υπήρχε η δυνατότητα ένστασης κατά των πινάκων κατάταξης των υποψηφίων για Ενισχυτική Διδασκαλία.

3. Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε με τρόπο που γυρνάει το ρολόι της Εκπαίδευσης πολλά χρόνια πίσω. Και αυτό γιατί ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε μέσω του σχετικού μηχανογραφικού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας (με το οποίο προσλαμβάνονται όλοι οι Αναπληρωτές και Ωρομίσθιοι), αλλά με χρήση … αρχείων Excel! Κατ’ αυτόν τον τρόπο:

• η διαδικασία είναι δεδομένα διαβλητή, αφού οι υποψήφιοι έχουν εξαχθεί σε μη πραγματικό χρόνο. Για να αντιληφθεί ο αναγνώστης το μέγεθος του προβλήματος, υπάρχουν εκπαιδευτικοί που την Τετάρτη 27/3 συμπεριλήφθηκαν στους υποψήφιους για Ενισχυτική Διδασκαλία, κατά την υποβολή της αίτησης για Ενισχυτική Διδασκαλία δεν εργάζονταν ως Αναπληρωτές ή Ωρομίσθιοι και την Δευτέρα 1/4 προσλήφθηκαν ως Αναπληρωτές στο κανονικό πρόγραμμα! Έτσι μπορεί να βρεθούν να εργάζονται σε 2 προγράμματα, χωρίς να έχουν υποβάλλει ψευδή υπεύθυνη δήλωση αίτησης.

• εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται για Ενισχυτική Διδασκαλία, ενδέχεται στη συνέχεια να προσληφθεί και ως Αναπληρωτής ή Ωρομίσθιος στο κανονικό πρόγραμμα, αφού το μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου δεν θα γνωρίζει ότι έχει προσληφθεί σε άλλο πρόγραμμα.

• η δυνατότητα ή όχι για την πρόσληψη κάποιου εκπαιδευτικού στα Σ.Κ.Ε.Δ. μιας Διεύθυνσης εξεταζόταν με … απλή αναζήτηση (Ctrl+F) μέσα στο αρχείο Excel που στάλθηκε σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πρακτική που δεν αντέχει σε κριτική και είναι επίσης δεδομένα διαβλητή.

• η διδακτική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, αντί να τους εκτυπωθεί εύκολα και γρήγορα με ενιαίο έντυπο από ένα κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα, θα πρέπει από τις βεβαιώσεις (διαφορετικού φορμά) της κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να περαστεί στο μηχανογραφικό σύστημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ακρίβεια της προϋπηρεσίας.

Οι προαναφερθείσες «λεπτομέρειες» πέρασαν απαρατήρητες και από τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών, ενδεχομένως λόγω της επικέντρωσης του ενδιαφέροντός τους στα θέματα της αύξησης του ωραρίου, των μεταθέσεων και των μετατάξεων. Είναι πάντως χαρακτηριστικές της επιπόλαιης προσέγγισης του θέματος εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας, τόσο από τον υπογράφοντα τις σχετικές εγκυκλίους Υφυπουργό όσο και από τον έχοντα την συνολική πολιτική ευθύνη Υπουργό.
attacktv.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ