2013-03-07 14:18:50
Φωτογραφία για ΕΡΕΥΝΑ 13 λεπτά γυμναστικής διώχνουν στρες και γηρατειά
Έρευνα κατέδειξε πως 13 λεπτά έντονης γυμναστικής αρκούν για να "σβήσουν" το στρες προκαλώντας παράλληλα βιολογική καθυστέρηση της γήρανσης!

Η μελέτη έγινε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας και σύμφωνα με αυτή η σύντομης διάρκειας αλλά έντονη φυσική δραστηριότητα μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία σμίκρυνσης των τελομερών, που αποτελούν σημαντικό παράγοντα κυτταρικής γήρανσης.

Ο ρόλος των τελομερών είναι να εμποδίζουν τη διπλή έλικα του DNA να ξετυλίγεται, λειτουργούν δηλαδή όπως τα πλαστικά κομμάτια στις άκρες των κορδονιών.

Τα τελομερή δεν περιέχουν γενετικές πληροφορίες που να καθορίζουν κάποιο χαρακτηριστικό του οργανισμού, αλλά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της μακροζωίας του κυττάρου.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν για την έρευνα 63 υγιείς γυναίκες μεγάλης ηλικίας που χωρίστηκαν σε ομάδες άσκησης και μη άσκησης.

Οι γυναίκες που ασκούνταν έντονα για σύντομο χρονικό διάστημα, ακόμη και εάν εμφάνιζαν στρες, είχαν μακρύτερα τελομερή σε σχέση με τις γυναίκες που δεν ασκούνταν και εμφάνιζαν στρες.

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "plos one", 13 λεπτά ή περισσότερο έντονης άσκησης καθημερινά φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα που συνδέεται με τα μακρύτερα τελομερή.
πηγη