2013-02-27 10:28:04
Φωτογραφία για Ζημίες 200 εκατ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές το 2012
της Αγγελικής Καλλή

Μ. Σακέλλης προς υπουργό Ναυτιλίας: Μας αναγκάζετε να πουλάμε ακριβά εισιτήρια, ενώ οι επιβάτες μειώνονται.

Κωστής Μουσουρούλης: Παρεμβάσεις μέσω ΕΣΠΑ για το κόστος των καυσίμων στην ακτοπλοΐα

Στα 200 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα κλείσουν οι ζημίες των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το 2012, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη γενική συνέλευση του κλάδου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης. Προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι ζημιές θα πρέπει να υπάρξει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% κάτι το οποίο είναι αδύνατο να συμβεί σήμερα, είπε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι ένας λόγος είναι τα ακριβά εισιτήρια τα οποία δεν είναι δυνατό να μειωθούν λόγω των υποχρεώσεων που επιβάλλει η πολιτεία στις επιχειρήσεις γύρω από την επάνδρωση των πλοίων.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ανέφερε ότι «η εργασία δεν προστατεύεται με την επιβολή υποχρεώσεων. Αν θέλουμε να προστατεύσουμε τη ναυτική εργασία, οφείλουμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου».


Ως εξίσου σημαντικό πρόβλημα για τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών ο κ. Σακέλλης έθεσε το θέμα της διαμόρφωσης των τιμών των καυσίμων ζητώντας από το ΥΝΑ να βρεθούν πόροι, ώστε να καταστεί δυνατή η εγγύηση της ανώτατης τιμής τους.

Καύσιμα μέσω ΕΣΠΑ

Ο κ. Μουσουρούλης παίρνοντας τον λόγο είπε ότι η πρόταση του ΣΕΕΝ δεν είναι δυνατό να υιοθετηθεί διότι προσκρούει το κοινοτικό δίκαιο, αλλά πρόσθεσε πως βρίσκεται σε μία διαδικασία συζήτησης, ώστε να εξασφαλιστούν πόροι μέσω του ΕΣΠΑ για τα καύσιμα της ακτοπλοΐας. Όσον αφορά τη ναυτική εργασία ο ΥΝΑ ανέφερε ότι υπάρχουν αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο για τη ναυτιλία που θα προωθηθεί στη Βουλή, ενώ για όσους ναυτικούς απολυθούν, θα προβλεφθούν προγράμματα επανακατάρτισης και παρεμβάσεις που θα συζητηθούν τόσο με τον ΣΕΕΝ όσο και με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Πάντως, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ μετά την ετήσια συνέλευση των ακτοπλόων δήλωσε ότι η ομοσπονδία θα προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις μόλις το πολυνομοσχέδιο έρθει στη Βουλή. Οι θαλάσσιες μεταφορές βρέθηκαν στο επίκεντρο των επαφών που άρχισαν χθες μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας και παραγόντων του υπουργείου Ναυτιλίας.

Εξετάζονται τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τις αλλαγές στις δρομολογήσεις των πλοίων της ακτοπλοΐας και τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων με ειδικό ενδιαφέρον στις διαφορές που προκύπτουν μεταξύ των συνθέσεων που προβλέπει για την ακτοπλοΐα και τα πλοία της Αδριατικής όπου εφαρμόζεται το safe manning. Eπίσης ενδιαφέρον φέρεται να εκφράζει εκ νέου η τρόικα για το σύστημα των ΣΣΕ που είχε ζητήσει να καταργηθούν πλήρως στη ναυτιλία κατά τις διαπραγματεύσεις για το Μνημόνιο ΙΙΙ.
e-go.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ