2013-01-18 08:19:07
Φωτογραφία για Ολυμπία Οδός: Όνειρο ήταν για την Ηλεία και πάει...
Ούτε το «Ηλειακό μέτωπο», που είχε αρχίσει να κινείται από τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά ούτε καν το παμπελοποννησιακό, που έστειλαν «ηχηρά μηνύματα» με τη συμβολή

και των εκπροσώπων των νησιών του Ιονίου , στα μέσα του Δεκεμβρίου από την ιερή γη της Ολυμπίας, στάθηκαν ικανά να αποτρέψουν τον αποκλεισμό της Ηλείας, από τα διευρωπαικά οδικά δίκτυα!

Και όσο οι Ηλείοι και οι λοιποί «σύμμαχοι», περιμέναμε να επαληθευτούν τα οχτάστηλα σε πρωτοσέλιδα του τοπικού τύπου, για τη λύση που θα ερχόταν μετά τις γιορτές από του Μαξίμου, ο υπ. Ανάπτυξης Μεταφορών και Δικτύων έθεσε με τον πιο επίσημο τρόπο ταφόπλακα στο τμήμα «Πάτρα – Τσακώνα» της κατ΄ επίφασιν επονομαζόμενης « Ολυμπίας Οδού».

Εξαιρετικά αρνητικές για το νομό μας εξελίξεις σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου διημέρου. Συγκριμένα, προχθές Τρίτη, ο υπουργός Ανάπτυξης είχε συνάντηση με τον επικεφαλής της Task Force Horst Reichenbach, στην οποία συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, το θέμα των αυτοκινητοδρόμων. Το υπουργείο Ανάπτυξης ευελπιστεί ότι τον Απρίλιο θα επανεκκινήσουν τα έργα στους 4 «παγωμένους» αυτοκινητοδρόμους, οι εργασίες των οποίων έχουν ανασταλεί εδώ και 1,5 – 2 χρόνια.


Μέχρι στιγμής έχει επιτευχθεί μια καταρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους για τη συνέχιση των εργασιών. Ωστόσο, η συνέχιση των εργασιών εξαρτάται από τις τράπεζες και την ΕΕ, στις οποίες αποτίνονται Δημόσιο και παραχωρησιούχοι για την επίτευξη της οριστικής συμφωνίας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών, οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και την ΕΕ θα ολοκληρωθούν ως το Φεβρουάριο, οπότε τα έργα θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο, αφότου οι νέες συμβάσεις κυρωθούν από τη Βουλή.

Τα σημεία που στηρίχθηκε η συμφωνία δημοσίου – κατασκευαστών

Περιορισμός διεκδικήσεων

Το συνολικό ποσό που έχει αποδεχθεί το ελληνικό Δημόσιο, από τις διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων που αφορούν την κατασκευή των έργων (καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία) ανέρχεται περίπου στα 280 εκατ. ευρώ και είναι χαμηλότερο ή ίσο από αυτό που προτείνεται, ανά περίπτωση, από ανεξάρτητο μηχανικό.

«Κούρεμα» του τεχνικού αντικειμένου

Οι δυο πλευρές συμφώνησαν να «κουρέψουν» το 20% του φυσικού αντικειμένου, με χαμένους την Ολυμπία Οδό και τον Ε-65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας).

Πρόκειται για το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και των τμημάτων Τρίκαλα - Εγνατία και Λαμία - Ξυνιάδα του Ε - 65, τα οποία θα ολοκληρωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Το υπόλοιπο 80% των έργων θα προχωρήσει κανονικά. Συνολικά, πρόκειται να υλοποιηθούν 956 χλμ., από τα 1.204 χλμ. που προβλέπονταν αρχικά, καλύπτοντας το 95% του κυκλοφοριακού φόρτου. Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι δεν «κουρεύτηκε» καθόλου η Ιονία Οδός.

Η πολιτική διοδίων δεν αλλάζει

Θα εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης και οι οποίες έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή. Οι παραχωρησιούχοι φέρουν τον κίνδυνο του κυκλοφοριακού φόρτου που επιδρά στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Σήμερα οι εισροές εσόδων, από τα διόδια, υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά 45%, σε σχέση με το 2008 που ενεργοποιήθηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης.

Πηγή: ilialive
xespao
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Όλα καλά με Φουρτάδο
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Όλα καλά με Φουρτάδο
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ