2012-12-15 16:29:03
Φωτογραφία για Δεν ανησυχεί ο Γ. Δημαράς για την ένταξη του ΟΛΠΑ στο ΤΑΙΠΕΔ
Με τελείως διαφορετικό τρόπο αξιολογούν η δημοτική Αρχή και στελέχη της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Πατρέων τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει για τον αγώνα που δίνει η Πάτρα όσον αφορά το θαλάσσιο μέτωπό της η πρόσφατη ένταξη του ΟΛΠΑ Α.Ε. στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Αυτό είναι σαφές από τις δηλώσεις που έκαναν στο attacktv.gr τόσο ο δήμαρχος Πατρέων, Γιάννης Δημαράς, όσο και ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Κατσικόπουλου Νίκος Τζανάκος, ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών (που συστάθηκε με αφορμή ακριβώς τη διεκδίκηση του θαλάσσιου μετώπου της αχαϊκής πρωτεύουσας) και τέως εκπρόσωπος του Δήμου Πατρέων στο Δ.Σ. του ΟΛΠΑ.

Ειδικότερα, ο Δήμαρχος της Πάτρας ασκεί έντονη κριτική σε όσους σπεύδουν να υιοθετήσουν επιχειρήματα που αντίκεινται στα συμφέροντα της πόλης, μόνο και μόνο για να βρουν άλλη μια ευκαιρία να επιτεθούν στη δημοτική Αρχή.


Επίσης, επισημαίνει ότι η μόνη διαφορά που επήλθε από την τελευταία αυτή εξέλιξη είναι ότι "ο ΟΛΠΑ έχει πλέον αφεντικό το ΤΑΙΠΕΔ". Και συνεχίζει: "Εμείς έχουμε μία σύμβαση, με βάση την οποία ο ΟΛΠΑ, πριν μπει στο Ταμείο, παραχώρησε, χωρίς χρονικό περιορισμό, κατ' εντολήν του κύριου του χώρου, ένα κομμάτι που διαχειριζόταν, σ' εμάς. Θεωρούμε την παραχώρηση αυτή ισχυρή και σ' αυτή τη θέση παραμένουμε".

"Kατοχυρωμένοι de jure και de facto"

Μάλιστα, ο κ. Δημαράς προσθέτει ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ασχολήθηκε με το μείζον αυτό ζήτημα, ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Βασ. Ζορμπάς, παρουσίασε αναλυτικά προς το Σώμα την εμπεριστατωμένη γνωμοδότησή του, από την οποία προκύπτει ότι ο Δήμος είναι κατοχυρωμένος τόσο de jure (αφού έχει στα χέρια του υπογεγραμμένες τις συμβάσεις) όσο και de facto (αφού ήδη χρησιμοποιεί τον προσωρινά παραχωρηθέντα χώρο).

Την επιχειρηματολογία αυτή ανέπτυξε ο Γ. Δημαράς και στη συνάντηση που είχε την Παρασκευή με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Τάκη Αθανασόπουλο, στον οποίο παρουσίασε τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η σύμβαση παραχώρησης δεν ήταν πρωτοβουλία του ΟΛΠΑ, αλλά υλοποίηση σαφούς και ρητής εντολής της κυβέρνησης.

Από την πλευρά του, ο κ. Αθανασόπουλος ζήτησε από το συνομιλητή του να του σταλεί όλη η σχετική αλληλογραφία, υποστήριξε ότι ο ίδιος δεν ήταν ενήμερος για όλα αυτά και δεσμεύτηκε, στο σκέλος που τον αφορά, να υπάρχει στο εξής αλληλοενημέρωση με το Δήμο της Πάτρας.

Εξάλλου, αναφερόμενος για μια ακόμη φορά στα όσα υποστήριξε ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κώστας Μουτζούρης, κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης, παρουσία του κ. Δημαρά, ο δήμαρχος Πατρέων, στη συνομιλία του με το attacktv.gr, χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο κυβερνητικό παράγοντα αναρμόδιο για το θέμα και παρατηρεί πως "το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν ήθελε ποτέ να γίνει αυτή η παραχώρηση".

"Να αποδείξει ότι είναι άξιος Δήμαρχος ή να παραιτηθεί"

Από την πλευρά του, ο Νίκος Τζανάκος, σε επικοινωνία που είχε με το attacktv.gr, σχολίασε αρχικά, με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο την τελευταία εξέλιξη, με την υπαγωγή του ΟΛΠΑ στο ΤΑΙΠΕΔ: "Συνήθως, στην Ιαπωνία, όταν συνέβαινε κάτι τέτοιο, έκαναν χαρακίρι". Επίσης, κατηγόρησε το Δήμαρχο Πατρέων ότι στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, "παρ' όλες τις εκκλήσεις μας, αρνιόταν πεισματικά ν' ασχοληθεί με την ουσία του θέματος και ασχολούνταν με νομικίστικα θέματα, λες κι επρόκειτο να διεκδικήσουμε την παραχώρηση ενός περιπτέρου". Πρόσθεσε δε ότι "όλοι δικαιούνται να παραπλανηθούν ίσως, ο μόνος που δεν δικαιούται είναι ο κ. Δημαράς, ο οποίος γνώριζε πολύ καλά και βήμα βήμα από το 1997 τις εξελίξεις".

Συνεχίζοντας τις οξείες επικρίσεις του προς το Δήμαρχο Πατρέων, ο Ν. Τζανάκος πρόσθεσε: "Επειδή συνηθίζει να κατηγορεί άλλους για πράγματα που ο ίδιος έχει κάνει, να θυμίσουμε ότι ο κ. Δημαράς, το 1998, ως εντολοδόχος του ΠΑΣΟΚ και ως ένα από τα κορυφαία στελέχη του, κι ενώ όλο το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα αντιστεκόταν και κατήγγελλε τη μετατροπή του Λιμενικού Ταμείου (του οποίου ο ίδιος τότε ήταν πρόεδρος) σε Α.Ε., με στόχο την ιδιωτικοποίηση, συνέταξε μόνος του και, σε συνεργασία με την τότε κυβέρνηση, εισηγήθηκε στο Δ.Σ. την επέκταση της λιμενικής ζώνης της Πάτρας και την έκανε από 1.200 μέτρα 7.000 μέτρα. Η δική του προσωπική εισήγηση και η υπογραφή του σ' αυτή την απόφαση εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι σήμερα".

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Τζανάκο, υπάρχουν πλέον δύο τρόποι για να κινηθεί ο κ. Δημαράς: "Ή να αποδείξει ότι είναι άξιος Δήμαρχος της Πάτρας και από αύριο το πρωί να υλοποιήσει τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για αποκλεισμό το λιμανιού της Πάτρας, με συμμετοχή όλων των δυνάμεων της πόλης, ή να προχωρήσει σ' ένα πολιτικό χαρακίρι και να παραιτηθεί, μήπως καταφέρει αυτή η πόλη και δει άσπρη μέρα, πέρα κι έξω από την προσωπική ευθύνη του κ. Δημαρά στο θέμα αυτό και πέρα κι έξω από κάποιους κύκλους της πόλης, που επιθύμησαν αυτή την εξέλιξη, θεωρώντας ότι θα ωφεληθούν".

Καταλήγοντας, ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης τόνισε ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια και πρέπει να τα παλέψουμε. "Σ' αυτή τη φάση", όπως είπε χαρακτηριστικά, "πρέπει όλοι μας ν' απαιτήσουμε να πάρουμε πίσω εκείνο που μας ανήκει, έστω κι αν αυτό γίνει χωρίς το Δήμαρχό μας".
attacktv.gr
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ