2012-11-13 22:35:42
Φωτογραφία για Ζεσταίνουν (πάλι) τις...μπουλντόζες οι εργολάβοι
Εντός των ημερών επίκειται η συμφωνία του Δημοσίου με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν και λειτουργούν τους νέους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους με συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στη Βουλή, αναζητείται «μία ρεαλιστική συμφωνία», βάσει της οποίας οι παραχωρησιούχοι, στη συνέχεια, θα διαπραγματευθούν με τους δανειστές τους για την επαναχρηματοδότηση των τεσσάρων, «παγωμένων» σήμερα έργων.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, το Μετρό θα φθάσει τον Απρίλιο στην Ανθούπολη, τον Ιούλιο στο Ελληνικό και το Σεπτέμβριο στο Χαϊδάρι, ενώ όπως είπε, τον Δεκέμβριο ολοκληρώνεται η επέκταση των σιδηροδρόμων στο λιμάνι του Ικονίου και τον Ιανουάριο ξεκινά η επέκταση του τραμ στον Πειραιά.

Παράλληλα, εξέφρασε την ελπίδα του να «εξελιχθεί σχετικά ομαλά» η αποπεράτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, έργο που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.


Ακόμη, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι από τον Ιούλιο έχουν δημοπρατηθεί 14 μεγάλα έργα στην περιφέρεια, συνολικού προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ, τόνισε ότι, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, ο διαγωνισμός για την τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013, ενώ συμπλήρωσε ότι τον Δεκέμβριο θα προχωρήσει και ο άλλος διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες στο Μετρό, που θα περιορίσει την εισιτηριοδιαφυγή.

Παράλληλα, όπως είπε, θα ξεκινήσει η εγκατάσταση συστημάτων GPS και εισροών-εκροών στην αλυσίδα της διανομής καυσίμων για τον έλεγχο του λαθρεμπορίου.

Ο κ. Χατζηδάκης έκανε γνωστό ότι το σχέδιο για την παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων έγινε αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ιανουάριο, όπως είπε, ξεκινά ο σχετικός διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίησή τους.

Ακόμη, τόνισε ότι προχωρά το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αποκρατικοποιήσεις, αναφερόμενος στην καθολική υπηρεσία των ΕΛΤΑ, τις ρυθμίσεις για το ψηφιακό μέρισμα, το σχέδιο νόμου για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την ρυθμιστική αρχή υδάτων, προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα του Μνημονίου.

Καλογιάννης: «Δραματική η κατάσταση»

«Η κατάσταση την οποία παραλάβαμε προ τεσσάρων μηνών ήταν δραματική. Οι οδικοί άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης ήταν σταματημένοι. Μεγάλα έργα υποδομής, όπως ο άξονας Άκτιο- Αμβρακία, τμήματα του Μαλιακού Κόλπου, οι επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα και πολλά άλλα, επίσης σταματημένα», δήλωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης κ. Σταύρος Καλογιάννης.

Ωστόσο, τοποθέτησε την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχων «εντός των λίγων επόμενων εβδομάδων»- υποτίθεται ότι θα τελείωναν στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Ο κ. Καλογιάννης έκανε αναφορά σε πρόσφατες εξελίξεις στα έργα, όπως οι οδικοί άξονες Γούρνες-Χερσονήσος, Καλλονής-Σίγρι, η παράκαμψη Στυλίδος στο Μαλιακό κόλπο, η αναβάθμιση των Αεροδρομίων Θεσσαλονίκης και Χανίων, το φράγμα Τριανταφυλλιά στη Φλώρινα και η διευθέτηση του ρέματος Εσχατιά.

Ακόμη, μίλησε για τα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, Ροδοδάφνη-Ρίο που τελεί υπό ανάθεση και Τιθορέα-Δομοκός που δημοπρατήθηκε (415 εκατ. ευρώ) και μειοδότης ανεδείχθη η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - TΕΡΝΑ.

Ο κ. Καλογιάννης στάθηκε στη ρύθμιση για την αύξηση της προκαταβολής έως και κατά 10% για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, καθώς την επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και την προσεχή σύγκληση της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής.

Επίσης, σημείωσε ότι με την απελευθέρωση του ψηφιακού φάσματος σε περιοχές άνω των 800MHz, το υπουργείο θα δώσει νέες άδειες για το διαθέσιμο φάσμα.

Ακόμη, υποσχέθηκε επιτάχυνση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων, υλοποίηση του εθνικού συστήματος ηλεκτρονικών δημόσιων προμηθειών, μείωση των πρόσθετων εγγυήσεων καλής εκτέλεσης στα δημόσια έργα και συστηματική παρακολούθηση των έργων προτεραιότητας

Ο κ. Καλογιάννης μίλησε και για την ανάπτυξη νέων τηλεπικοινωνιακών υποδομών, όπως τα δίκτυα για τις ορεινές και νησιωτικές περιοχές της χώρας, καθώς και το σχέδιο των οπτικών ινών (Fiber to the Home).

Επίσης, εξήγγειλε την αδειοδότηση παρόχων δικτύου για ψηφιακή τηλεόραση, την προώθηση πλαισίου για παροχή υπηρεσιών VDSL και τη συμμετοχή της χώρας στο eCall, ενώ ανανακοίνωσε τη δημιουργία ηλεκτρονικής ακαδημίας οδήγησης.

***

«Στις 20 Νοεμβρίου η Ελλάδα αναμένει την τελική απόφαση» δήλωσε από τις Βρυξέλλες ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας, μαζί με τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, σε κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων και της Επιτροπής Απασχόλησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Τόσο ο υπουργός Οικονομικών, όσο και ο υπουργός Εργασίας τόνισαν ότι η Ελλάδα έχει πετύχει αποτελέσματα πρωτόγνωρα για μια χώρα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα υπογράμμισαν τις θυσίες και τις προσπάθειες που κάνει ο ελληνικός λαός.

Ο Γ. Στουρνάρας τόνισε ότι αυτές οι θυσίες δεν έχουν πάει χαμένες και προέβλεψε ότι πλησιάζουν στο τέλος τους. Ωστόσο, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου είπε ότι δεν αποκλείει το «ενδεχόμενο ατυχήματος» σε περίπτωση που δεν εγκριθεί η εκταμίευση της επόμενης δόσης προς την Ελλάδα.

Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της συνεδρίασης του Eurogroup o Γιάννης Στουρνάρας δήλωσε ότι ξεκίνησε δύσκολα, αλλά εξελίχθηκε ικανοποιητικά. Εξέφρασε, ειδικότερα την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η ανακοίνωση του Eurogroup για την Ελλάδα παρέχει πολιτική στήριξη και ηχηρό πολιτικό μήνυμα για τις προσπάθειες που καταβάλλει ο ελληνικός λαός, ενώ παράλληλα θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επόμενη εκταμίευση της δόσης.

«Η Ελλάδα πλήττεται και υποφέρει λόγω του αποκλεισμού της χώρας από τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές», δήλωσε στη συνέχεια ο υπουργός Οικονομικών.

Ο Γ. Στουρνάρας ανέφερε ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας έχει βελτιωθεί αισθητά και τόνισε ότι η χώρα πέτυχε τα μέγιστα αποτελέσματα σε ένα πολύ δύσκολο πολιτικό περιβάλλον.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην υψηλή ανεργία που πλήττει τη χώρα και ιδιαίτερα τους νέους σε ποσοστό 55%, αλλά και στη βαθειά ύφεση η οποία αποδείχθηκε μεγαλύτερη από το αναμενόμενο. Ο Γ. Στουρνάρας τόνισε ότι η απόσταση μεταξύ της προσπάθειας που καταβάλλει η Ελλάδα και των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων είναι μεγάλη, εξαιτίας της ύφεσης.

Σε ό,τι αφορά το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση αυτή τη στιγμή, ο Γ. Στουρνάρας υπογράμμισε την ανάγκη να ληφθούν υπόψη τα οικονομικά στοιχεία της Ελλάδας της τελευταίας τριετίας καθώς και η παρατεταμένη ύφεση, διαφορετικά η χώρα διατρέχει τον κίνδυνο να χάσει σημαντικά κοινοτικά κονδύλια.

Τόνισε μάλιστα, ότι η χώρα υποφέρει από έλλειψη ρευστότητας την οποία θα μπορούσε να επαναφέρει το ΕΣΠΑ. Ο Γ. Στουρνάρας κάλεσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο «να ασκήσει πιέσεις» για μια πιο ακριβοδίκαιη κατανομή των κονδυλίων για την Ελλάδα από το ΕΣΠΑ.

Σχετικά με την ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους, ο Γ. Στουρνάρας τόνισε ότι η πιο σημαντική παράμετρος είναι η αύξηση του ΑΕΠ. Εξέφρασε παράλληλα την πεποίθηση ότι με την εκταμίευση της επόμενης δόσης, αλλά και με τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να ανακτήσει την αξιοπιστία της χώρας βάζοντας το πρόγραμμα σε σωστό δρόμο, θα υπάρξει ροή επενδύσεων.

Ο Γ. Στουρνάρας υπογράμμισε επίσης, ότι η Ελλάδα χρειάζεται δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, λέγοντας ότι η χώρα διαθέτει βιώσιμα σχέδια σε προγράμματα υποδομών που αξίζουν χρηματοδότηση.

Από την πλευρά του ο κ. Βρούτσης τόνισε ότι το υπουργείο Εργασίας σήκωσε το μεγαλύτερο βάρος της προσαρμογής. Επεσήμανε δε, ότι με τα μέτρα που ελήφθησαν θα υπάρχει πλεόνασμα στον κοινωνικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ και πως μπορούμε πλέον να μιλάμε για ένα «βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα».

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, ο Γ. Βρούτσης τόνισε ότι η ισχυρή διαπραγμάτευση της ελληνικής πλευράς με την Τρόικα είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί «ζωντανό» το ευρωπαϊκό κεκτημένο στη χώρα. Αναφέρθηκε στις αλλαγές που υπήρξαν στα εργασιακά, σημειώνοντας ότι δημιουργείται ένα ελκυστικό κλίμα για τον επιχειρηματικό κόσμο.
I-Reporter
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ