2012-10-24 16:19:33
Φωτογραφία για Τομπάζης: «Έτοιμη για αντεπίθεση η Ferrari»
Το Πρωτάθλημα έχει μπει στην τελική του ευθεία με 4 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωσή του. 

Μετά την Κορέα, ο Sebastian Vettel είναι ο νέος επικεφαλής της κούρσας, με τον Fernando Alonso να βλέπει μέσα σε μικρό διάστημα την διαφορά του να εξανεμίζεται και οι ρόλοι να αντιστρέφονται, μιας και από θήραμα έχει γίνει πλέον κυνηγός.

Η έλλειψη ανταγωνιστικότητας από την F2012, σύμφωνα με τον Stefano Domenicali, έχει προκύψει από τα «ξεπερασμένα εργαλεία της Scuderia», δηλαδή την αεροδυναμική σήραγγα στο Maranello. Οι αναβαθμίσεις που έχουν παρουσιάσει οι Ιταλοί στους τελευταίους αγώνες δεν δίνουν τα αποτελέσματα που θα έπρεπε με αποτέλεσμα να χάνουν χρόνο και έδαφος.

Ακόμα και ο Felipe Massa παραδέχτηκε ότι κάτι δεν πάει καλά με τις τελευταίες προσθήκες στο μονοθέσιο του. Όμως ο σχεδιαστής της F2012, Νικόλας Τομπάζης, δηλώνει ότι τα προβλήματα λύθηκαν και πως πλέον η Ferrari είναι έτοιμη για την αντεπίθεση.


Το πρόσφατο τεστ σε ευθεία στην Idiada έλυσαν τις απορίες και τα προβλήματα, σύμφωνα με τον Τομπάζη.

«Η αεροδυναμική σήραγγα προσομοιώνει την πραγματικότητα αλλά ποτέ δεν την αντικατοπτρίζει πλήρως. Τα δεδομένα που έχουμε από τη σήραγγα δεν ταιριάζουν απόλυτα με αυτά που παίρνουμε από την πίστα. Είχαμε ορισμένες δυσάρεστες εκπλήξεις με ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που φέραμε στους τελευταίους αγώνες, οπότε τώρα πρέπει άμεσα να το διορθώσουμε και να δούμε τι πήγε στραβά. Γι' αυτόν το λόγο κάναμε ένα αεροδυναμικό τεστ πριν από την Ινδία ώστε να κατανοήσουμε πού είναι το πρόβλημα. Αυτές οι δοκιμές μας έδωσαν μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις και τώρα πιστεύουμε ότι μπορούμε να επανέλθουμε και να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος, αρχής γενομένης από το Ινδικό GP», δήλωσε ο Τομπάζης.

Ο Τομπάζης μίλησε και για τα προβλήματα που έχει η αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari, υποβαθμίζοντας τη σημασία τους. «Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί μια αεροδυναμική σήραγγα να μην είναι τέλεια. Μπορεί τα προβλήματα να προέρχονται από την κλίμακα που χρησιμοποιείται για το μοντέλο, διότι τα μοντέλα είναι κατά πολύ μικρότερα από τα πραγματικά μονοθέσια. Αυτό συμβαίνει διότι η ροή του αέρα μέσα στη σήραγγα διαφέρει σημαντικά από τη ροή του αέρα όταν το μονοθέσιο βρίσκεται στην πίστα· αυτός λοιπόν είναι άλλος ένας παράγοντας. Ο τρόπος που λειτουργεί η αεροδυναμική στη μοντέρνα F1 είναι υπερ-πολύπλοκος και βασίζεται στην αλληλεπίδραση διάφορων πραγμάτων. Οι λεπτομέρειες είναι πολύ μικρές και πολύ εύκολα μπορεί να γίνει ένα λάθος. Η συσχέτιση των δεδομένων δεν είναι άσπρο-μαύρο, υπάρχουν πολλές παράμετροι και δεν μπορείς να περιμένεις η σήραγγα να σου δίνει τέλεια αποτελέσματα σε όλους τους τομείς. Είχαμε προβλήματα σε ορισμένους τομείς αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλη μας η δουλειά στη σήραγγα είναι άνευ αξίας».

By: Βασίλης Τριάντης
f1-madness
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ