2012-10-20 15:43:27
Φωτογραφία για Αρκτική: Ναυτική κίνηση ρεκόρ από το Βόρειο Πέρασμα
Trude Pettersen

Η Ρωσία αναμμένεi να αυξηθεί η μεταφορά φορτίου από το Βόρειο Πέρασμα σε 1,5 εκατομμύρια τόνους το 2012. Το ορόσημο ενός εκατομμύριου επιτεύχθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα. (Φωτογραφία: Publicsea.ru)

Η μεταφορά φορτίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Βόρειο Περάσματος, έχει φτάσει το ορόσημο του ενός εκατομμύριου τόνωνς. Μέχρι στιγμής 35 σκάφη έχουν χρησιμοποιήσει τη συντόμευση της απόστασης της Αρκτικής μεταξύ των ηπείρων.

Όπως προέβλεψε το BarentsObserver, το ποσό του φορτίου που μεταφέρεται κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού (ΕΕΣ) αυτό το καλοκαίρι έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ μετά από μια αργή εκκίνηση νωρίτερα στη περίοδο. 

Το συνολικό φορτίο που μεταφέρθηκε μέσω ΕΕΣ είναι ήδη σχεδόν 200.000 τόνοι περισσότερο από ό, τι την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, συμφωνά με τη Rosatomflot . 35 πλοία μετέφεραν συνολικά 1.022. 577 τόνους διαφόρων εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας μέχρι στιγμής, και η χρονιά δεν έχει ακόμη τελειώσει.


Το 2011, 34 πλοία μετάφεραν συνολικά 820.789 τόνους κατά τη διάρκεια των πέντε μηνών που ο δίαυλος ήταν ανοιχτός.

Η ναυσιπλοΐα μπορεί ακόμα να διαρκέσει ένα μήνα. Το 2011, το τελευταίο πλοίο έφτασε στον Ειρηνικό Ωκεανό στις 18 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας την μεγαλύτερη περίοδο ναυσιπλοΐας μέσω του Βόρειο Περάσματος από ποτέ.

Φέτος οι συνθήκες πάγου στην Αρκτική είναι ακόμη περισσότερο ευνοϊκές για τις ναυτιλιακές εταιρίες, με το επίπεδο πάγου να συρρικνώνεται σε πρωτοφανές χαμηλό επίπεδο.

19 από τα πλοία απέπλευσαν από τη Δύση προς Ανατολή, 16 στην αντίθετη πορεία. 20 πλοία μετέφεραν υγρό φορτίο, τέσσερις χύμα φορτίο και ένα ψάρια. Πέντε πλοία έπλεαν σε κατάσταση έρματος, ενώ άλλα πέντε έπλευσαν στη λεγόμενη κατάσταση «επανατοποθέτησης έρματος». Μεταξύ αυτών ήταν το κινεζικό παγοθραυστικό «Xuelong».

Τα πετρελαϊκά προϊόντα αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα φορτίου του ΕΕΣ για το 2012. Σύνολο 590.000 τόνοι ντίζελ, συμπυκνωμένο φυσικό αέριο, καύσιμα αεριωθουμένων και λιπαντικά μεταφέρθηκαν από 20 πλοία. Η μεγαλύτερη ποσότητα που μεταφέρθηκε σε μια αποστολή ήταν 66.462 τόνοι καύσιμα για αεροπλάνα, που παραδόθηκε από τη Yosu στη Νότια Κορέα στο Porvoo στη Φινλανδία με το νορβηγικό δεξαμενόπλοιο «Μαρίκα».

Σιδηρομετάλλευμα μεταφέρθηκε από το Μουρμάνσκ στην Κίνα τέσσερις φορές αυτό το καλοκαίρι με δύο πλοία της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας Nordic Bulk Carriers, το «Βόρεια Οδύσσεια » και το «Nordic Orion» που μετέφεραν  συνολικά 261.903 τόνους σιδηρομεταλλεύματος από το Μούρμανσκ προς τη Huanghua. 

Μόνο μία φορά χρησιμοποιήθηκε η ΕΕΣ για τη μεταφορά ψαριών αυτό το καλοκαίρι. Αυτό ήταν το πλοίο-ψυγείο Skyfrost που έφερε 8.265 τόνους κατεψυγμένων ψαριών από την Καμτσάτκα στην Αγία Πετρούπολη.

Η περίοδος ναυσιπλοΐας  δεν τελείωσε ακόμη. Τρία πλοία βρίσκονται στο δρόμο τους από την Ευρώπη προς την Ασία, ενώ ένα άλλο πλέει προς την αντίθετη κατεύθυνση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Rosatomflot.
Πηγή
InfoGnomon
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ