2012-09-05 15:06:04
Φωτογραφία για Η κρίση δεν ακουμπάει την υψηλή ραπτική
Μία καμπαρντίνα Βurberry, μία τσάντα Louis Vuitton ή ένα ρολόι χειρός Cartier… Αν και η οικονομία διανύει μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, τα είδη πολυτελείας εξακολουθούν να σημειώνουν πολύ καλές πωλήσεις, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στις χώρες με αναδυόμενες οικονομίες. Σύμφωνα με τη Deutche Welle μία πρόσφατη έρευνα της διεθνούς συμβουλευτικής εταιρίας Bain & Company του Μονάχου έφερε ενδιαφέροντα στοιχεία στη δημοσιότητα για το θέμα.

Η Bain & Company ερευνά από το 2000 σε συνεργασία με την ιταλική εταιρία μάνατζμεντ Fondazione Altagamma, το επίπεδο κερδών σε 230 διεθνείς εταιρίες ειδών (ένδυσης, υπόδυσης και αξεσουάρ) πολυτελείας. Η έρευνα δείχνει ότι ο συγκεκριμένος τομέας, όχι μόνο δεν πλήττεται από την κρίση, αλλά διαρκώς αυξάνει τις εξαγωγές του, δίχως να περιορίζεται, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, στο καταναλωτικό κοινό περιορισμένων «πλούσιων» κατά κανόνα περιοχών.

Οι Ασιάτες κατέχουν πλέον με διαφορά την πρωτιά στην αγορά πολυτελών ρούχων και αξεσουάρ, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα. «Πρόκειται για μία μόδα που εμφανίστηκε στα μέσα της τελευταίας δεκαετίας», επισημαίνει σε συνέντευξή του στη DW o Γιόζεφ Μίνγκ, συνεργάτης της Bain & Company και ειδικός στα ζητήματα καταναλωτών.

Κατά 2-3% στην Ευρώπη, 5-7% στις ΗΠΑ και 2% στην Ιαπωνία αυξήθηκαν τα κέρδη των μεγάλων οίκων μόδας τη φετινή χρονιά. Στο μεταξύ, ενώ η Κίνα μετατρέπεται σε έναν παγκόσμιο οικονομικό κολοσσό, η αύξηση στις πωλήσεις των εν λόγω εταιρειών εκεί ανέρχεται σε ποσοστό 20%. «Κοντά στα αριθμητικά δεδομένα της Κίνας βρίσκονται κι εκείνα της Ρωσίας και την Ινδίας, περιοχές στις οποίες αυξήθηκε αισθητά η ζήτηση για πολυτελείς μάρκες ρούχων», σημειώνει ο Γ. Μινγκ.

Στις χώρες όπου το αγοραστικό κοινό δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στις ακριβές μάρκες συγκαταλέγονται η Βραζιλία, το Μεξικό, η Τουρκία αλλά και το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν, η Ινδονησία, η Μαλαισία, η Ν. Αφρική και το Βιετνάμ.

Την κατηγορία των καταναλωτών που αγαπούν τα ακριβά ρούχα σε Ευρώπη και ΗΠΑ απαρτίζει, όσο περνάει ο καιρός, όλο και γηραιότερος κόσμος. Η κατάσταση όμως είναι διαφορετική στις ασιατικές χώρες, όπου οι ομάδες πελατών σε καταστήματα με ρούχα υψηλής ραπτικής αποτελείται από όλο και πιο νεαρές ηλικίες.
TreloKouneli
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWSNOWGR.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ